| dc.contributor.author | افخمی عقدا, محمد | fa_IR |
| dc.contributor.author | کمالی زارچ, محمود | fa_IR |
| dc.contributor.author | راوه نادر, شکوه | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-08T20:25:18Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-29T20:25:18Z | |
| dc.date.available | 1399-07-08T20:25:18Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-29T20:25:18Z | |
| dc.date.issued | 2015-02-20 | en_US |
| dc.date.issued | 1393-12-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2013-09-03 | en_US |
| dc.date.submitted | 1392-06-12 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | افخمی عقدا, محمد, کمالی زارچ, محمود, راوه نادر, شکوه. (1393). دیدگاه دانشجویان دربارة نقش عوامل اجتماعی در تعلیم و تربیت. نشریه پژوهش در نظام های آموزشی, 8(27), 125-144. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2383-1324 | |
| dc.identifier.uri | http://www.jiera.ir/article_50206.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/87859 | |
| dc.description.abstract | پژوهش حاضر باهدف بررسی دیدگاه دانشجویان درباره نقش عوامل اجتماعی در تعلیم و تربیت انجام شده است.<br />روش پژوهش توصیفی از نوع پیمایشی است.همه ی شرکت کنندگان در این پژوهش دانشجویان دوره ی کارشناسی<br />دانشگاه یزد در نیمسال دوم سال تحصیلی 91 - 1390 بودند. بدین منظور 405 نفراز دانشجویان دانشگاه یزد به روش<br />نمون هگیری تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. ابزارتحقیق پرسشنامه ای نگرش سنج با 63 ماده بود. داده ها با استفاده از<br />آزمون های همبستگی پیرسون، من ویتنی وکروسکال والیس تحلیل شدند. نتایج نشان داد تمام عوامل اجتماعیِ مورد<br />بررسی، شاملِ فرهنگ، خانواده، گروه های دوستی، ورزش و سرگرمی و ارتباطات و اطلاعات، به ترتیب ذکر شده بیشترین<br />تأثیر را برتعلیم و تربیت دارند و روابط معناداری بین جنسیت و اعتقاد به نقش عامل فرهنگ، وضعیت تاهل و شغل پدر<br />و اعتقاد به نقش عامل خانواده، نوع سکونت با اعتقاد به نقش عامل گروه دوستی در تعلیم و تربیت مشاهده گردید. لذا<br />در نظر گرفتنِ نقش این عوامل در برنامه ربز یهای فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها توصیه می شود | fa_IR |
| dc.format.extent | 373 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | انجمن پژوهش های آموزشی ایران | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | نشریه پژوهش در نظام های آموزشی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | jiera | en_US |
| dc.subject | عوامل اجتماعی | fa_IR |
| dc.subject | تعلیم و تربیت | fa_IR |
| dc.subject | دانشجویان | fa_IR |
| dc.title | دیدگاه دانشجویان دربارة نقش عوامل اجتماعی در تعلیم و تربیت | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دکتری علوم تربیتی، دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، مدرس دانشگاه پیام نور یزد | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار، گروه روانشناسی، دانشگاه پیام نور | fa_IR |
| dc.contributor.department | استاد، دانشکده علوم تربیتی، دانشگاه آموزگاری صدرالدین عینی، دوشنبه، تاجیکستان | fa_IR |
| dc.citation.volume | 8 | |
| dc.citation.issue | 27 | |
| dc.citation.spage | 125 | |
| dc.citation.epage | 144 | |