طراحی راهبردی مدل توانمندسازی مجریان امر به معروف و نهی از منکر در موضوع پوشش اسلامی
(ندگان)پدیدآور
تاج آبادی, حسیناصلانی, مینوجعفری, سیداصغررمضان, مجید
نوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
در دسترس بودن شاخصهای عملیاتی که بتواند در تدقیق مؤلفهها راهبری کند؛ یک استراتژی کاربردی در بسیاری از مسائل اجتماعی است. دسترسی به مدلی که بتواند در حل مسائل فرهنگی کمککننده باشد؛ یک پژوهش کاربردی است که میتواند در مسائل اجتماعی مؤثر افتد. در این میان بسیاری از مسائل اجتماعی بهعنوان موضوعات مهم و حساس در این عرصه نیازمند شاخصهای ویژه، براساس چارچوبهای عمل فرهنگی و حکومتی است. شاخصهای فرهنگی توانمندسازی مجریان امر به معروف و نهی از منکر در موضوع پوشش اسلامی نیز از موارد مهمی است که در نحوه مواجهه با جامعه هدف، بهعنوان یک توانمندساز نقشآفرینی میکند. تحقیق حاضر در پی اکتشاف مفاهیم، مقولهها و راهبردهای توانمندسازی مجریان امر به معروف و نهی از منکر در موضوع پوشش اسلامی به روش نظریه داده بنیادی است. در این پژوهش که با رویکرد آمیخته (کیفی و کمّی) اجرا میگردد، محورها و رئوس اصلی یک مدل اجرایی قابلاتکا در این حوزه مورد بحث و بررسی قرار گرفته است و در نتیجه براساس یک الگوی پارادایمی نسبت به احصاء شاخصهای اصلی مدل اقدام گردیده است.
کلید واژگان
توانمندسازیفرهنگ
امربه معروف و نهی از منکر
شاخص فرهنگی
پوشش
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2021-10-231400-08-01
ناشر
دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامImam Hussein University
سازمان پدید آورنده
دانشیار و عضو هیأت علمی، دانشگاه صنعتی مالک اشتر، تهران، ایراننویسنده مسئول: دانشجوی دکتری رشته مدیریت، گرایش منابع انسانی، دانشگاه صنعتی مالک اشتر، تهران، ایران
دانشیار، گروه حقوق و روابط بین الملل، دانشگاه صنعتی مالک اشتر، تهران، ایران.
دانشیار، گروه مدیریت، رشته مدیریت منابع انسانی، دانشگاه صنعتی مالک اشتر، تهران، ایران.
شاپا
2251-69802645-5234



