ارائه مدل آموزش فرهنگ سازمانی در آموزش و پرورش خراسان رضوی با استفاده از مدل نظریه ای داده بنیاد
(ندگان)پدیدآور
جاویدمهر, محمودمعقول, علینودهی, حسنبینش, مرتضینوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
این پژوهش با هدف ارائه مدل فرهنگسازمانی در آموزشوپرورش خراسان رضوی با استفاده از روش نظامدارنظریه داده بنیاد یا گراندد تئوری انجامشده است.. برای به دست آوردن دادههای موردنیاز در این پژوهش با 15 نفر از خبرگان حوزه سیاستگذاری آموزش و پرورش مصاحبه ی بدون ساختار به عمل امد و داده ها از مصاحبه ها استخراج شد. برای تجریه وتحلیل دادههااز روش نظام دار استراوس و کوربین با کدگذاری باز، کدگذاری محوری و کدگذاری انتخابی انجامشده است. بعد از تحلیل دادهها مدل پارادایم یا الگوی مطلوب فرهنگ سازمانی یادگیرنده مشارکتی استخراج شده است. بر اساس نتایج بدست آمده این الگو دارای شرایط علی (کیفیت، آینده نگری، نیاز جامعه)، شرایط زمینهای (نیروی انسانی، فناوری، دانش محوری، دانش آموز ماهر، برنامه ریزی و ارزش و اخلاق)، شرایط مداخله (تجهیزات، فضای فیزیکی، عوامل اقتصادی، تمرکز زدایی، جذب نیرو)، راهبردها (مشارکت محوری، مهارت محوری، روشهای آموزشی، عملکردگرایی) و پیامدها (کسب مهارتهای گروهی، کسب مهارتهای فردی و تامین نیازهای جامعه) میباشد.
کلید واژگان
آموزشفرهنگ سازمانی
داده بنیاد
کد گذاری
تاریخ نشر
2018-03-211397-01-01
ناشر
انجمن پژوهش های آموزشی ایرانسازمان پدید آورنده
دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی،گروه مدیریت آموزشی،واحدنیشابور،دانشگاه آزاد اسلامی،ایرانگروه مدیریت آموزشی،واحد نیشابور،دانشگاه آزاد اسلامی،ایران
استادیار دانشگاه حکیم سبزواری، ایران
عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان سبزوار،ایران




