• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نشریه پژوهش در نظام های آموزشی
    • دوره 12, ویژه‌نامه
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نشریه پژوهش در نظام های آموزشی
    • دوره 12, ویژه‌نامه
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    طراحی مدلی جامع جهت ارتقاء رضایتمندی دانشجویان دانشگاه‌های دولتی**

    (ندگان)پدیدآور
    معافی مدنی, سیدمهدیشعبان نژادخاص, رضازمانی مقدم, افسانه
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    752.2کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف از این تحقیق ارائه مدلی جامع جهت ارتقاء رضایتمندی دانشجویان دانشگاه­های دولتی در استان زنجان می­باشد.روش پژوهش، آمیخته (کمی- کیفی) از نوع اکتشافی- تأییدی است.جامعه آماری این تحقیق در بخش کیفی متخصصان آموزش عالی می­باشند.از روش نمونه­گیری هدفمند با بهره­گیری از فن گلوله برفی و بکارگیری معیار اشباع نظری در مصاحبه­ها استفاده شد.در نهایت مصاحبه­هایی نیمه ساختاریافته از 10 نفر از متخصصان فعال در دانشگاه­های دولتی صورت گرفت.جامعه آماری در بخش کمی پژوهش را کلیه دانشجویان فعال به تحصیل در دانشگاه­های دولتی(9971نفر) در نیمسال دوم تحصیلی 97-96 تشکیل دادند.تعداد 384 نمونه طلایی به کمک جدول جرسی و مورگان و با استفاده از روش نمونه­گیری طبقه­ای نسبتی انتخاب گردید.روش جمع­آوری اطلاعات در بخش کمی پرسشنامه محقق ساخته می­باشد.در خصوص تعیین روایی پرسشنامه، محقق از مساعدت و همفکری متخصصان این حوزه استفاده کرده است. پایایی اولیه سؤالات پرسشنامه با استفاده از روش آلفای کرونباخ، در سطح 90/. مورد تأیید واقع گردید.برای بررسی سؤالات از آزمونKMO، بارتلت و روش تحلیل عاملی تأییدی، آزمون رتبه­بندی فریدمن، و برای تعیین اعتبار و تناسب مدل طراحی شده از شاخص­های روایی همگرا(AVE) و روایی واگرا(فورنل و لارکر) و پایایی ترکیبی(CR) و آلفای کرونباخ استفاده شد.برای برازش مدل تحلیل عاملی تأییدی از ضرایب معنی­داریT ، معیار R2 و معیار Q2 استفاده گردید.همچنین برازش مدل کلی پژوهش با معیار GOF انجام پذیرفت.از نرم­افزارهای آماریSmart-PLS 2  و22 spss برای تجزیه و تحلیل داده­ها استفاده شد.نتایج پژوهش مدل نهایی را که شامل 9 بعد اصلی(آموزشی، پژوهشی، اداری/ مالی، رفاهی، فرهنگی، سیاسی، تکنولوژی، مجازی و بین­المللی)، 23 مؤلفه و70 شاخص در حوزه ارتقاء رضایتمندی دانشجویان می­باشند را مورد تأیید قرار داد.
    کلید واژگان
    رضایتمندی دانشجویان
    ابعاد
    مؤلفه‌ها و شاخص‌های رضایتمندی دانشجویان
    نظام آموزش عالی ایران
    دانشگاه‌های دولتی استان زنجان

    تاریخ نشر
    2018-03-21
    1397-01-01
    ناشر
    انجمن پژوهش های آموزشی ایران
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری مدیریت آموزش عالی،واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی،تهران،ایران
    استادیار گروه مدیریت آموزشی،واحد تاکستان،دانشگاه آزاد اسلامی،تاکستان،ایران.
    دانشیار گروه مدیریت آموزش عالی،واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی،تهران،ایران.

    شاپا
    2383-1324
    URI
    http://www.jiera.ir/article_65013.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/87731

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب