نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorتقی زاده, فاطمهfa_IR
dc.contributor.authorحسینی, محمدعلیfa_IR
dc.contributor.authorقورچیان, نادرقلیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T20:24:53Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T20:24:53Z
dc.date.available1399-07-08T20:24:53Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T20:24:53Z
dc.date.issued2018-03-21en_US
dc.date.issued1397-01-01fa_IR
dc.date.submitted2018-06-25en_US
dc.date.submitted1397-04-04fa_IR
dc.identifier.citationتقی زاده, فاطمه, حسینی, محمدعلی, قورچیان, نادرقلی. (1397). عوامل موثر بر توسعه مثبت گرایی در مدیران گروههای آموزشی در دانشگاههای کشور. نشریه پژوهش در نظام های آموزشی, 12, 215-230.fa_IR
dc.identifier.issn2383-1324
dc.identifier.urihttp://www.jiera.ir/article_64997.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/87715
dc.description.abstractامروزه مثبت گرایی یکی از عوامل مهم موفقیت سازمانی است. مدیران مثبت نگر انگیزه کارکنان خود را ارتقا بخشیده و با ارائه افقی روشنتر زمینه رشد و تعالی سازمانی را فراهم می نمایند. رفتار سازمانی مثبت و رشد افکار مثبت، باعث افزایش عملکرد کارکنان، کارایی، بهبود بهره وری، رضایت خاطر، توسعه اقتصادی  اجتماعی و بالا رفتن سطح رفاه می شود، هدف این مطالعه تعیین عوامل موثر بر توسعه مثبت گرایی در مدیران گروههای آموزشی در دانشگاههای کشور بود. مطالعه از نوع پیمایشی بوده. و جامعه پژوهش را مدیران گروههای آموزشی استان گیلان بعنوان مورد مطالعه تشکیل می دادند. مشارکت کنندگان در این پژوهش با استفاده از روش تمام شماری انتخاب شده و شامل 150 نفر از مدیران گروههای آموزشی دانشگاههای استان گیلان بودند. در ابتدا از طریق مرور ادبیات پژوهش 139 مولفه مثبت نگری استخراج و از طریق فرایند دلفی به 69 مولفه و در نهایت پس از تلفیق و حذف موارد تکراری 49 مولفه ی مستخرج در قالب 8 بعد تنظیم و پرسشنامه پژوهش مبتنی بر آن تنظیم شد. سپس پرسشنامه در اختیار مدیران آموزشی قرار گرفته پس از تکمیل و گردآوری بر مبنای آزمون فریدمن و تحلیل خوشه ای سلسله مراتبی (کلاستر) تحلیل شدند. در نهایت هشت مولفه(امید، تاب آوری، کیفیت زندگی، شادی، بخشش، خودکارآمدی، سرمایه روان شناختی، خوشبینی) شناسایی و از بین آنها به ترتیب شادی، خودکارآمدی و سرمایه روان شناختی در بین مولفه های ارائه شده دارای بیشترین اولویت و تاثیر در مثبت گرایی مدیران معرفی شدند.fa_IR
dc.format.extent495
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن پژوهش های آموزشی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofنشریه پژوهش در نظام های آموزشیfa_IR
dc.relation.ispartofjieraen_US
dc.subjectمثبت گراییfa_IR
dc.subjectمدیران آموزشیfa_IR
dc.subjectتحلیل خوشه ای سلسله مراتبیfa_IR
dc.titleعوامل موثر بر توسعه مثبت گرایی در مدیران گروههای آموزشی در دانشگاههای کشورfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات- باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان- تهران، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه مدیریت توانبخشی، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد و مدیر گروه دانشکده مدیریت و اقتصاد گروه آموزش عالی، دانشگاه آزاد اسلامی علوم تحقیقات، تهران، ایران.fa_IR
dc.citation.volume12
dc.citation.spage215
dc.citation.epage230


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد