| dc.contributor.author | نریمانی, محمد | fa_IR |
| dc.contributor.author | پرزور, پرویز | fa_IR |
| dc.contributor.author | بشرپور, سجاد | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-08T20:24:36Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-29T20:24:36Z | |
| dc.date.available | 1399-07-08T20:24:36Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-29T20:24:36Z | |
| dc.date.issued | 2016-02-20 | en_US |
| dc.date.issued | 1394-12-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2017-08-20 | en_US |
| dc.date.submitted | 1396-05-29 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | نریمانی, محمد, پرزور, پرویز, بشرپور, سجاد. (1394). مقایسهی تنظیم خلق منفی و بیانگری هیجانی در دانش آموزان با و بدون اختلال یادگیری خاص. نشریه پژوهش در نظام های آموزشی, 9(31), 69-90. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2383-1324 | |
| dc.identifier.uri | http://www.jiera.ir/article_49444.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/87618 | |
| dc.description.abstract | هدف پژوهش حاضر مقایسهی تنظیم خلق منفی و بیانگری هیجانی در دانشآموزان با و بدون اختلال یادگیری خاص بود. روش این پژوهش از نوع علی-مقایسه ای است. نمونه این پژوهش شامل 90 دانشآموز (45 دانشآموز با ناتوانی یادگیری و 45 دانشآموز عادی به شیوه همتاسازی) بود که به صورت نمونهگیری تصادفی ساده انتخاب شدند. برای جمعآوری دادهها از پرسشنامههای تنظیم خلق منفی (NMR) کاتانزار و میرنز و تعادل عاطفی (BEQ) گروس و جان استفاده شد. دادههای به دست آمده با استفاده از شاخصهای توصیفی و تحلیل واریانس چندمتغیری (مانوا) تجزیه و تحلیل شدند. نتایج این مطالعه نشان داد که بین دانشآموزان دارای ناتوانی یادگیری و عادی در تنظیم خلق منفی و بیانگری هیجانی تفاوت معناداری وجود دارد. یافتههای این پژوهش نشان میدهد که دانشآموزان ناتوان در یادگیری مشکلات و کاستیهایی در زمینهی رفتاری و هیجانی دارند. نقصهای رفتاری و هیجانی، معمولاً با مشکلاتی در رشد تحصیلی و قابلیتهای فردی همراه هستند، لذا شناخت ویژگیهای رفتاری و هیجانی مبتلایان به ناتوانیهای یادگیری از جمله گامهای اساسی در فرآیند تشخیص و بازپروری این دانشآموزان است | fa_IR |
| dc.format.extent | 308 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | انجمن پژوهش های آموزشی ایران | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | نشریه پژوهش در نظام های آموزشی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | jiera | en_US |
| dc.subject | تنظیم خلق منفی | fa_IR |
| dc.subject | بیانگری هیجانی | fa_IR |
| dc.subject | اختلال یادگیری خاص | fa_IR |
| dc.title | مقایسهی تنظیم خلق منفی و بیانگری هیجانی در دانش آموزان با و بدون اختلال یادگیری خاص | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | استاد گروه روان شناسی، دانشگاه محقق اردبیلی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی دکتری تخصصی روان شناسی، دانشگاه محقق اردبیلی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشیار گروه روان شناسی، دانشگاه محقق اردبیلی | fa_IR |
| dc.citation.volume | 9 | |
| dc.citation.issue | 31 | |
| dc.citation.spage | 69 | |
| dc.citation.epage | 90 | |