نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorنریمانی, محمدfa_IR
dc.contributor.authorپرزور, پرویزfa_IR
dc.contributor.authorبشرپور, سجادfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T20:24:36Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T20:24:36Z
dc.date.available1399-07-08T20:24:36Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T20:24:36Z
dc.date.issued2016-02-20en_US
dc.date.issued1394-12-01fa_IR
dc.date.submitted2017-08-20en_US
dc.date.submitted1396-05-29fa_IR
dc.identifier.citationنریمانی, محمد, پرزور, پرویز, بشرپور, سجاد. (1394). مقایسه‌ی تنظیم خلق منفی و بیانگری هیجانی در دانش‌ آموزان با و بدون اختلال یادگیری خاص. نشریه پژوهش در نظام های آموزشی, 9(31), 69-90.fa_IR
dc.identifier.issn2383-1324
dc.identifier.urihttp://www.jiera.ir/article_49444.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/87618
dc.description.abstractهدف پژوهش حاضر مقایسه‌ی تنظیم خلق منفی و بیانگری هیجانی در دانش‌آموزان با و بدون اختلال یادگیری خاص بود. روش این پژوهش از نوع علی-مقایسه ای است. نمونه این پژوهش شامل 90 دانش‌آموز (45 دانش‌آموز با ناتوانی یادگیری و 45 دانش‌آموز عادی به شیوه همتاسازی) بود که به صورت نمونه‌گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. برای جمع‌آوری داده‌ها از پرسشنامه‌های تنظیم خلق منفی (NMR) کاتانزار و میرنز و تعادل عاطفی (BEQ) گروس و جان استفاده شد. داده‌های به دست آمده با استفاده از شاخص‌های توصیفی و تحلیل واریانس چندمتغیری (مانوا) تجزیه و تحلیل شدند. نتایج این مطالعه نشان داد که بین دانش‌آموزان دارای ناتوانی یادگیری و عادی در تنظیم خلق منفی و بیانگری هیجانی تفاوت معناداری وجود دارد. یافته‌های این پژوهش نشان می‌دهد که دانش‌آموزان ناتوان در یادگیری مشکلات و کاستی‌هایی در زمینه‌ی رفتاری و هیجانی دارند. نقص‌های رفتاری و هیجانی، معمولاً با مشکلاتی در رشد تحصیلی و قابلیت‌های فردی همراه هستند، لذا شناخت ویژگی‌های رفتاری و هیجانی مبتلایان به ناتوانی‌های یادگیری از جمله گام‌های اساسی در فرآیند تشخیص و بازپروری این دانش‌آموزان استfa_IR
dc.format.extent308
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن پژوهش های آموزشی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofنشریه پژوهش در نظام های آموزشیfa_IR
dc.relation.ispartofjieraen_US
dc.subjectتنظیم خلق منفیfa_IR
dc.subjectبیانگری هیجانیfa_IR
dc.subjectاختلال یادگیری خاصfa_IR
dc.titleمقایسه‌ی تنظیم خلق منفی و بیانگری هیجانی در دانش‌ آموزان با و بدون اختلال یادگیری خاصfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد گروه روان شناسی، دانشگاه محقق اردبیلیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری تخصصی روان شناسی، دانشگاه محقق اردبیلیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه روان شناسی، دانشگاه محقق اردبیلیfa_IR
dc.citation.volume9
dc.citation.issue31
dc.citation.spage69
dc.citation.epage90


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد