• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش های ترویج و آموزش کشاورزی
    • دوره 14, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش های ترویج و آموزش کشاورزی
    • دوره 14, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    عوامل موثر بر رفتار بازاریابی انارکاران شهرستان طارم

    (ندگان)پدیدآور
    میرزائی, بهنازشمس, علیرزمی, حلیمهفرهادی, علی
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.065 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    انار یکی از مهمترین محصولات استراتژیک کشاورزی شهرستان طارم می باشد. علی رغم جایگاه مهم این محصول در معیشت خانوارهای روستایی، بازاریابی این محصول مانند سایر محصولات کشاورزی در کشور دارای مشکلاتی می باشد. هرگونه برنامه‌ریزی در حوزه بهبود بازار انار، نیازمند شناخت رفتارهای بازاریابی انارکاران می باشد. لذا این تحقیق توصیفی- همبستگی با هدف بررسی عوامل موثر بر رفتار بازاریابی انارکاران در شهرستان طارم صورت گرفت. نمونه گیری به روش خوشه ای چندمرحله ای تصادفی انجام شد و تعداد نمونه با استفاده از فرمول کوکران 160 نفر از بین 5207 نفر به صورت مرحله به مرحله و با تناسب تعداد کشاورزان در سطح دهستان ها و روستاها انتخاب و مطالعه شد. داده ها به روش پیمایش با استفاده از پرسشنامه ساختارمند که روایی و پایایی آن مورد تایید قرار گرفته، جمع آوری و با استفاده از نرم افزار SPSSWin22 تحلیل شدند. نتایج تحقیق نشان داد که متغیرهای محل فروش انار، منابع تامین مالی، منبع تامین آب، دسترسی به اعتبار و خدمات مالی، دریافت وام از بانک و موسسات مالی، سابقه انارکاری، درآمد سالانه کشاورزی، فاصله تقریبی باغ تا مرکز فروش، عملکرد کل باغ، میزان خودمصرفی انار، هزینه حمل و نقل انار به بازار جهت فروش و استفاده از واسطه‌گران محلی در روستا جهت کسب اطلاعات با رفتار بازاریابی انارکاران رابطه مثبت و معنی داری دارند.
    کلید واژگان
    رفتار بازاریابی
    قیمت فروش
    مکان فروش
    انارکاران
    شهرستان طارم

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2021-10-23
    1400-08-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران
    سازمان پدید آورنده
    دانشگاه زنجان، گروه ترویج، ارتباطات و توسعه روستایی
    2. دانشیار گروه ترویج، ارتباطات و توسعه روستایی دانشگاه زنجان
    دانشجوی دکتری گروه ترویج، ارتباطات و توسعه روستایی دانشگاه زنجان
    4. کارشناس برنامه‌ریزی کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان

    شاپا
    2008-5567
    URI
    https://dx.doi.org/10.30495/jaeer.2022.19234
    https://jaeer.srbiau.ac.ir/article_19234.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/876021

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب