• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت بهداشت و درمان
    • دوره 12, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت بهداشت و درمان
    • دوره 12, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تجربه خرید آنلاین مشتریان از خدمات سلامت در دوران پاندمی کووید-19: پدیدارشناسی تفسیری

    (ندگان)پدیدآور
    پهلوانی, الناززابلی, روح ا...
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    مقدمه:سلامت الکترونیک استفاده مقرون ‌به‌صرفه و امن از فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطاتی برای پشتیبانی از سلامت و زمینه‌های مرتبط با سلامت است . این مطالعه با هدف تبیین تجربه خرید آنلاین مشتریان از خدمات سلامت در کووید-19 انجام گردید.روش پژوهش: این مطالعه یک پژوهش کیفی بود که با روش پدیدارشناسی تفسیری انجام گرفت. مشارکت کنندگان افرادی بودند که تجربه خرید آنلاین خدمات سلامت داشتند. انتخاب نمونه بصورت هدفمند و به روش نمونه گیری در درسترس انجام گرفت. روش گردآوری داده ها مصاحبه های عیمق و نیمه ساختار یافته بود. تحلیل مصاحبه های بر اساس روش پدیدارشناسی تفسیری اسمیت با نرم افزار Max.QDA انجام گردید. برای افزایش قابلیت اعتماد و اطمینان، مقایسه مداوم بین مقولات و زیر مقولات ،کدگذاری همتایان و تایید مشارکت کنندگان و توافق کدگذاری داخلی انجام گرفت.یافته ها: تحلیل تجارب زیسته مشارکت کنندگان در ده تم کلی و 37 زیر مقوله طبقه بندی شدند که عبارت بودند از آموزش آنلاین و ارتقای سلامت، توسعه مراقبت های تسکینی، بهبود خدمات مراقبت درمنزل، سواد الکترونیک سلامت، رضایت نسبی گیرنده خدمت، ساماندهی تیم های درمانی، نگرش و پذیرش مثبت خدمات آنلاین سلامت، اقتصاد خدمات آنلاین سلامت، اضطراب سلامتی، تبلیغات آنلاین و ترویج سلامت.نتیجه گیری: خدمات آنلاین سلامت در مراقبت های تسکینی، مراقبت های در منزل، مراقبت های سالمندی با محدودیت های کمتری مواجه است. پیشنهاد می گردد تا با فرهنگ سازی و توسعه سواد الکترونیکی سلامت، استفاده از تکنیک های بازاریابی آنلاین در حوزه سلامت و عقد قرارداد مشاوره با بازاریابی آنلاین اثربخشی این خدمات افزایش یابد.
    کلید واژگان
    خرید آنلاین
    خدمات سلامت
    کووید-19
    پدیدارشناسی تفسیری
    -مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2022-01-21
    1400-11-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران
    سازمان پدید آورنده
    گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
    گروه مدیریت خدمات بهداشتی درمانی، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج)، تهران، ایران

    شاپا
    2476-3012
    2476-3020
    URI
    https://dx.doi.org/10.30495/jhm.2022.65598.11017
    https://jhm.srbiau.ac.ir/article_19464.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/872758

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب