تجربه خرید آنلاین مشتریان از خدمات سلامت در دوران پاندمی کووید-19: پدیدارشناسی تفسیری
(ندگان)پدیدآور
پهلوانی, الناززابلی, روح ا...
نوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
مقدمه:سلامت الکترونیک استفاده مقرون بهصرفه و امن از فناوریهای اطلاعاتی و ارتباطاتی برای پشتیبانی از سلامت و زمینههای مرتبط با سلامت است . این مطالعه با هدف تبیین تجربه خرید آنلاین مشتریان از خدمات سلامت در کووید-19 انجام گردید.روش پژوهش: این مطالعه یک پژوهش کیفی بود که با روش پدیدارشناسی تفسیری انجام گرفت. مشارکت کنندگان افرادی بودند که تجربه خرید آنلاین خدمات سلامت داشتند. انتخاب نمونه بصورت هدفمند و به روش نمونه گیری در درسترس انجام گرفت. روش گردآوری داده ها مصاحبه های عیمق و نیمه ساختار یافته بود. تحلیل مصاحبه های بر اساس روش پدیدارشناسی تفسیری اسمیت با نرم افزار Max.QDA انجام گردید. برای افزایش قابلیت اعتماد و اطمینان، مقایسه مداوم بین مقولات و زیر مقولات ،کدگذاری همتایان و تایید مشارکت کنندگان و توافق کدگذاری داخلی انجام گرفت.یافته ها: تحلیل تجارب زیسته مشارکت کنندگان در ده تم کلی و 37 زیر مقوله طبقه بندی شدند که عبارت بودند از آموزش آنلاین و ارتقای سلامت، توسعه مراقبت های تسکینی، بهبود خدمات مراقبت درمنزل، سواد الکترونیک سلامت، رضایت نسبی گیرنده خدمت، ساماندهی تیم های درمانی، نگرش و پذیرش مثبت خدمات آنلاین سلامت، اقتصاد خدمات آنلاین سلامت، اضطراب سلامتی، تبلیغات آنلاین و ترویج سلامت.نتیجه گیری: خدمات آنلاین سلامت در مراقبت های تسکینی، مراقبت های در منزل، مراقبت های سالمندی با محدودیت های کمتری مواجه است. پیشنهاد می گردد تا با فرهنگ سازی و توسعه سواد الکترونیکی سلامت، استفاده از تکنیک های بازاریابی آنلاین در حوزه سلامت و عقد قرارداد مشاوره با بازاریابی آنلاین اثربخشی این خدمات افزایش یابد.
کلید واژگان
خرید آنلاینخدمات سلامت
کووید-19
پدیدارشناسی تفسیری
-مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2022-01-211400-11-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهرانسازمان پدید آورنده
گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایرانگروه مدیریت خدمات بهداشتی درمانی، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج)، تهران، ایران
شاپا
2476-30122476-3020



