• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت بهداشت و درمان
    • دوره 12, شماره 39
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت بهداشت و درمان
    • دوره 12, شماره 39
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    اثرگذاری و اثرپذیری عوامل نهادی بر بین‌المللی‌سازی شرکت‌های فناور (مورد مطالعه صنعت داروسازی)

    (ندگان)پدیدآور
    بهرامی, حسینعزیزی, محمدبدیع زاده, علیرزقی شیرسوار, هادی
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    504.0کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    مقدمه: صنعت داروسازی امروزه یکی از بزرگ‌ترین صنایع جهان بوده و با صنایع دیگر ارتباطی تنگاتنگ دارد. این صنعت زمینه‌های اشتغال بسیاری از متخصصان داروسازی، تکنسین‌های فنی، کارشناسان بخش بازاریابی، تبلیغات و فروش را ایجاد کرده است. عوامل موثر متعددی بر صادرات پیش روی این صنعت در سطح جهان وجود دارد که برخی از این عوامل مربوط به تولیدات و برخی دیگر مربوط به بازار فروش آن‌ها می‌باشد. روش پژوهش: در این پژوهش میزان اثرگذاری و اثرپذیری هر یک از عوامل نهادی موثر بر بین‌المللی‌سازی شرکت های فناور داروسازی ایران، مشتمل بر 37 شاخص برگرفته از مصاحبه عمیق نیمه ساختار یافته با صاحب نظران صنعت داروسازی، با بهره‌گیری از تکنیک دیمتل تعیین گردید. یافته‌ها: بر اساس نتایج پژوهش، عوامل اثرگذار و اثرپذیر در بین المللی سازی شرکت های فناور داروسازی در 7 سطح دسته بندی گردید. معیارهایی که کاملاً وابسته و تاثیرپذیرند در سطح 1 قرار دارند و در سطح 2 معیارهایی قرار گرفته اند که از سطح اول میزان اثرپذیری کمتری دارند و نسبت به سطح 3 اثرپذیری بیشتری دارند و به همین ترتیب معیارهایی که بیشترین تاثیرگذاری را دارند در سطح 7 قرار گرفتند. نتیجه‌گیری: معیارهای ثبات سیاست‌ها و برنامه‌های بلند مدت دولت برای صادرات دارو، رعایت کیفیت و استانداردهای بین‌المللی در تولید دارو، پای‌بندی به مقررات بهداشت و درمان کشورهای هدف و نبود تحریم‌ها و مشکلات روابط با کشورها که اثرگذارترین شاخص‌ها بر بین‌المللی‌سازی شرکت‌های فناور داروسازی هستند در بالاترین سطح قرار گرفتند.
    کلید واژگان
    بین‌المللی‌سازی
    صنعت داروسازی
    عوامل نهادی
    شرکت‌های فناور
    اثرگذاری و اثرپذیری

    شماره نشریه
    39
    تاریخ نشر
    2021-05-22
    1400-03-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری، گروه کارآفرینی، واحد قزوین، دانشگاه آزاد اسلامی، قزوین، ایران
    استادیار، گروه کارآفرینی، دانشگاه تهران، تهران، ایران
    استادیار، گروه کارآفرینی، واحد قزوین، دانشگاه آزاد اسلامی، قزوین، ایران
    استادیار، گروه مدیریت آموزشی، واحد گرمسار، دانشگاه آزاد اسلامی، گرمسار، ایران

    شاپا
    2476-3012
    2476-3020
    URI
    https://jhm.srbiau.ac.ir/article_17900.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/872744

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب