• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه روانشناسی نظامی
    • دوره 12, شماره 45
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه روانشناسی نظامی
    • دوره 12, شماره 45
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    پیش‌بینی رشد پس از تروما بر اساس صمیمیت خانواده و کیفیت زندگی کاری معلمان جانباز DOR:20.1001.1.25885162.1400.12.45.5.4

    (ندگان)پدیدآور
    عبدالملکی, سیمامشایخ, مریمثنایی ذاکر, باقر
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    معلمان جانباز علی‌رغم آسیب‌هایی که از جنگ متحمل شده‌اند، به روابط خانوادگی و کاری خود متعهد بوده‌اند که ناشی از رشد پس از  ترومایی به نام جنگ است .مطالعه حاضر با هدف پیش‌بینی رشد پس از تروما براساس صمیمیت خانواده و کیفیت زندگی کاری معلمان جانباز انجام پذیرفت. پژوهش حاضر ازنظر هدف کاربردی و ازنظر گردآوری داده توصیفی ـ  همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش را معلمان جانباز کرج تحت حمایت بنیاد شاهد ایثارگران استان البرز در سال 97 ـ 1396  (شامل 210 نفر) تشکیل دادند که با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی و با استفاده از جدول کرجی و مورگان 150 نفر مورد بررسی قرار گرفتند.‌ به‌منظور گردآوری اطلاعات از پرسشنامه رشد پس از سانحه تدسچی و کالون (1996)، مقیاس صمیمیت واکر و تامپسون (1983) و پرسشنامه استاندارد کیفیت زندگی والتون (2010) استفاده شد. برای تجزیه‌وتحلیل داده‌ها‌ از مدل‌های رگرسیونی مناسب مانند رگرسیون خطی چند‌متغیره مورد استفاده قرار گرفت. نتایج پژوهش نشان داد که بین صمیمیت و کیفیت زندگی کاری و رشد پس از تروما رابطه  وجود دارد و از میان استانداردهای کیفیت زندگی، یکپارچگی و انسجام اجتماعی بیشترین درصد قابلیت پیش‌بینی رضایت زناشوئی در زنان را دارد. رشد پس از تروما براساس صمیمیت و کیفیت زندگی کاری معلمان پیش‌بینی می‌شود.
    کلید واژگان
    رشد پس از تروما
    صمیمیت خانواده
    کیفیت زندگی کاری
    معلمان جانباز

    شماره نشریه
    45
    تاریخ نشر
    2021-04-21
    1400-02-01
    ناشر
    دانشگاه جامع امام حسین(ع)
    Imam Hussein University
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی کارشناسی ارشد مشاوره مدرسه، دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج، کرج، ایران
    استادیار،گروه روان‌شناسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج، کرج، ایران
    استاد،گروه روان‌شناسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحدکرج، کرج، ایران

    شاپا
    2588-5162
    2645-517X
    URI
    https://jmp.ihu.ac.ir/article_206264.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/870116

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب