• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه شهر پایدار
    • دوره 4, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه شهر پایدار
    • دوره 4, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ارزیابی مؤلفه‌های برند سازی شهری با تأکید بر مدیریت صنعت برند سازی شهر زنجان

    (ندگان)پدیدآور
    قربانی, صالحناظمی, الهامگندمکار, امیرطالبی, زینب
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    827.6کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    علمی - پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    امروزه برند سازی شهری به‌عنوان یکی از مهم‌ترین و متنوع‌ترین صنایع درآمدزا در شهر و مدیریت درآمدی شهرهای دنیا مطرح است. نبود تصویر مناسب از شهرها در اذهان بازدیدکنندگان برای بسیاری از نقاط ایران منجر به محدود شدن سفر به این مناطق شده است. ازاین‌رو لزوم توجه به عوامل مؤثر بر تبیین برند مقاصد سفر اهمیت چشمگیری دارد. هدف اصلی پژوهش، ارزیابی مؤلفه‌های برند سازی شهری برای شهر زنجان است. این پژوهش کاربردی و از دسته پژوهش‌های توصیفی تحلیل بر مبنای داده‌های کیفی است. ابزار گردآوری اطلاعات در پژوهش، مصاحبه نیمه ساختاریافته و پرسش‌نامه است که برای روایی و پایایی آن از ضریب روایی محتوا و بازمون استفاده‌شده است. نمونه آماری پژوهش شامل 20 پرسش‌نامه برای متخصصین و 20 پرسش‌نامه برای مدیران شهری در زنجان است که با استفاده از روش نمونه‌گیری گلوله برفی انتخاب‌شده‌اند. پژوهش حاضر به‌منظور برند سازی و طرح اصلی تحقیق از مدل پنج فازی برندینگ مورگان و پریچارد استفاده می‌کند که دارای سه مرحله است: شناسایی هویت بارز شهر زنجان برای برند سازی با استفاده از تکنیک تحلیل سلسله مراتبی فازی؛ برند سازی با استفاده از مدل پنج فازی و تحلیل نیروهای پنج‌گانه پورتر؛ و معرفی هویت، عنوان و نشان برند شهر زنجان. به‌علاوه، نتایج نشان می‌دهد جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی، منجر به القای مجموعه‌ای منحصربه‌فرد از تداعی‌هایی از فرهنگ و تاریخ شهر زنجان در ذهن همه ذی‌نفعان است. نمره به‌دست‌آمده از ارزیابی عوامل داخلی و عوامل خارجی مؤثر بر تبیین برند شهری در شهر زنجان نشان‌دهنده غلبه نقاط قوت بر نقاط ضعف موجود در محیط داخلی و غلبه فرصت‌ها بر تهدیدهای موجود در محیط خارجی می‌باشد.
    کلید واژگان
    برند سازی شهری
    مدیریت سرمایه
    مدل پنج فازی
    تحلیل نیروهای پنج‌گانه پوترز

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2021-12-22
    1400-10-01
    ناشر
    انجمن جغرافیا و برنامه ریزی شهری ایران
    Iranian Geography and Urban Planning Association
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری شهرسازی، واحد نجف‌آباد، دانشگاه آزاد اسلامی، نجف‌آباد، ایران
    استادیار شهرسازی، واحد نجف‌آباد، دانشگاه آزاد اسلامی، نجف‌آباد، ایران
    استادیار اقلیم‌شناسی، واحد نجف‌آباد، دانشگاه آزاد اسلامی، نجف‌آباد، ایران
    استادیار شهرسازی، واحد نجف‌آباد، دانشگاه آزاد اسلامی، نجف‌آباد، ایران

    شاپا
    2476-6631
    2476-6151
    URI
    https://dx.doi.org/10.22034/jsc.2021.288596.1480
    http://www.jscity.ir/article_141914.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/861534

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب