دوره 11, شماره 2
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
تحلیل کهنالگویی فیلم کوتاه «پدر و دختر»
(پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2021-09-23)مطالعات ادبی به مثابة رویکردی بینارشتهای و پیوند ادبیّات با سایر زمینههای تحقیقی به ویژه هنرها، امکان وسیعی را برای پژوهشگران فراهم میکند تا به درک بهتر و از قابلیّتهای متون ادبی و هنرها دست یابند. تحقیق حاضر نخست به ...
-
ارائه الگوی حکمرانی در پلتفرم های ویدئویی آنلاین با تأکید بر نقش صنعت (خود تنظیمگری)
(پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2021-09-23)امروزه در سراسر جهان تلاشهای وسیعی برای بازتعریف رابطه میان حاکمیت، جامعه و بخشهای خصوصی صورت میگیرد؛ در هیچ کجا این بازتعریف مهمتر از فضاهای جدید ارتباطی و رسانهای نیست؛ جایی که در آن تحولات جدید، نیاز به استقرار ...
-
تحلیل عصبشناختی آسیبهای رسانههای نوین اجتماعی
(پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2021-09-23)بیش از دو دهه است که روانشناسان و جامعهشناسان درباره آسیبهای رسانههای نوین اجتماعی هشدار میدهند. در دهه اخیر، تحقیقات عصبشناختی نیز به کمک این حوزه آمده است تا بنیادی تجربی برای این مدعا فراهم آورد. (زمینه پژوهش). در ...
-
توصیف و تحلیل آیین های عزاداری در بین بازماندگان طبقه ی متوسط جدید در دوران همه گیری کرونا
(پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2021-09-23)در دوران همه گیری کرونا، امکان برگزاری آیین های عزاداری به نحو عمومی و جمعی وجود ندارد. از اینرو، مسئله اصلی پژوهش حاضر مطالعه شیوه انجام عزاداری در بین بازماندگان طبقه متوسط جدید ایرانی و توصیف و تحلیل ویژگی ها و تحولات ...
-
بازنمود فردیت در فضای مجازی: از انتخابیشدن زندگی روزمره تا سوژۀ آنلاینِ ازهمگسیخته
(پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2021-09-23)این مقاله میکوشد تلاش سوژۀ ایرانی برای بازنمایی/ برساختِ فردیتِ خویش در فضای مجازی را مطالعه کند. برای انجام این کار، بهمنظور فهم چگونگی تولد و رشد سوژۀ ایرانی، نخست شرحی موجز از تولد سوژۀ مدرن و سیر دگردیسی مفهومی و ...
-
تاثیر رسانههای اجتماعی بر تشخیص فرصتهای کارآفرینی و نوآوری با تبیین نقش میانجی خودکارآمدی و هوش فرهنگی
(پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2021-09-23)امروزه گسترش و نفوذ رسانههای اجتماعی آن را به یک زیرساخت دیجیتال با اثرات شگرف در دنیای کسبوکار تبدیل کرده است. با وجود حیاتی بودن کارآفرینی و نوآوری در اقتصاد مدرن، مطالعات اندکی در خصوص تاثیرگذاری رسانههای اجتماعی ...
-
طراحی مدل سیاستگذاری مطبوعات با تاکید بر توسعه زنان با استفاده ازنظریه برپایه کلاسیک
(پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2021-09-23)دنیای امروز مطبوعات همزمان در رقابت با رسانه های مختلف ، هنوز جایگاه خود را از دست نداده اند و می توانند به وظایف ذاتی شان از جمله در جهت آگاهی بخشی بپردازند. همچنین با توجه به اینکه زنان نیمی از جمعیت کشور می باشند واهمیت ...
-
راهکارهای بکارگیری رسانههای اجتماعی در بهبود فرآیند مدیریت دانش سازمان صدا و سیما
(پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2021-09-23)سازمان صدا و سیما همانند همه رسانهها در دهه آینده با چالشهای مختلفی از جمله بقا و رقابت در جامعه جهانی رسانهای مواجه خواهد شد. در چنین سازمانی بار اصلی حیات سازمانی بر عهده نیروی انسانی متخصص قرار دارد که از شایستگی ...
-
بازیابی تصاویر مبتنی بر محتوای وب از شناسایی شاخصها تا استخراج ویژگیهای مشترک
(پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2021-09-23)اگر دنیای امروز را دنیای دیجیتال در نظر بگیریم، دور از ذهن نیست که سلول مرکزی این دنیا را اطلاعات بدانیم و همچنین خیلی به بیراهه نرفتهایم که یکی از مسائل مهم و کاربردی حوزه اطلاعات دیجیتالی را مسئله بازیابی اطلاعات قلمداد ...



