• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تحقیقات بازاریابی نوین
    • دوره 11, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تحقیقات بازاریابی نوین
    • دوره 11, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی عوامل مؤثر بر ارتباط میان بسته‌بندی سبز با وابستگی برند سبز

    (ندگان)پدیدآور
    اکبری, مهسادارایی, ایوبموسوی کاشی, زهره
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    امروزه شرکتها به منظور ارضای نیازهای مشتریان و عمل به مسئولیت اجتماعی، توجه به محیطزیست را در فعالیتهای خود جای دادهاند. در این میان، اهمیت بستهبندی سبز و نقش آن به عنوان ابزاری جدید جهت برقراری ارتباط با مصرفکننده، به طور فزایندهای مورد توجه قرار گرفته است. هدف از این پژوهش، برطرف نمودن شکاف پژوهشی در زمینه رابطه میان بستهبندی سبز و وابستگی برندسبز با نقش میانجی اعتمادسبز، نگرش برندسبز و تصویر برندسبز است. پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی و به لحاظ روش، توصیفی-پیمایشی است. گردآوری دادهها توسط پرسشنامه انجام گرفت. روایی محتوایی پرسشنامه با استفاده از نظرات خبرگان و پایایی آن، توسط آلفای کرونباخ تایید شد. جامعه آماری پژوهش، شامل کلیه مشتریان فروشگاههای زنجیرهای شهروند در شهر تهران بوده و با توجه به نامحدود بودن جامعه آماری، حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران به تعداد 384 نفر محاسبه شد. جهت انتخاب فروشگاهها، از روش نمونهگیری خوشهای دردسترس استفاده شد. تجزیهوتحلیل دادهها، با روش مدلسازی معادلات ساختاری و نرمافزار PLS صورت گرفت. یافتهها نشان میدهد بستهبندی سبز هم به طور مستقیم و هم با نقش میانجی نگرش برندسبز و تصویر برندسبز، بر وابستگی برندسبز تاثیر مثبت و معنادار دارد. همچنین مولفههای بستهبندی سبز شامل حفاظت از محیطزیست، امنیت، مفهوم طراحی و راحتی، با نقش میانجی اعتماد سبز بر وابستگی برندسبز تاثیر مثبت و معنادار دارند. تاثیر شناسایی محیطزیست در بستهبندی سبز با نقش میانجی اعتماد سبز بر وابستگی برندسبز تایید نشد.
    کلید واژگان
    بسته بندی سبز
    وابستگی برند سبز
    اعتماد سبز
    نگرش برند سبز
    تصویر برند سبز
    نوآوری در بازاریابی

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2022-02-20
    1400-12-01
    ناشر
    دانشگاه اصفهان
    University of Isfahan
    سازمان پدید آورنده
    ارشناسی ارشد مدیریت کسب وکار،واحد کرج، دانشگاه آزاد اسلامی، کرج، ، ایران
    استادیار، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد کرج، دانشکده مدیریت و حسابداری، کرج، ایران
    استادیار، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد کرج، دانشکده مدیریت و حسابداری، کرج، ایران

    شاپا
    2228-7744
    URI
    https://dx.doi.org/10.22108/nmrj.2021.124655.2218
    https://nmrj.ui.ac.ir/article_26171.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/857404

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب