• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تحقیقات بازاریابی نوین
    • دوره 11, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تحقیقات بازاریابی نوین
    • دوره 11, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    شناسایی و دسته‌بندی کاربران پلتفرم‌های تماشای برخط فیلم به کمک تکنیک تحلیل شبکه اجتماعی؛ مطالعه موردی سینمامارکت

    (ندگان)پدیدآور
    جلیلوند خسروی, مسعودمقصودی, مهردادصلواتیان, سیاوش
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    شناخت دقیق مخاطبان به‌عنوان حیاتی‏ترین اقدام در مدیریت یک رسانه همواره موردتوجه بوده است. با توجه به ظهور رسانه‏های جدید، تکنیک‏های سنتی گذشته توانایی پاسخ به این نیاز را از دست‌ داده و نیاز به بهره‏گیری از روش‌های‏ نوین در مطالعه و شناخت مخاطبان و رفتارهای آن‌ها است. این پژوهش با بهره‏گیری از روش تحلیل شبکه اجتماعی، رفتار مخاطبان پلتفرم فروش آنلاین فیلم سینمامارکت را بررسی و تحلیل کرده است. داده‌های رفتار استفاده کاربران از این پلتفرم در زمینه تماشای فیلم (مهرماه 1397) به‌صورت بی‌نام مورد تحلیل قرار گرفت و انبار داده اولیه تشکیل شد. داده‌های موجود در این انبار داده پس از پاک‌سازی، با استفاده از نرم‌افزار گفی مصور شده و با هدف شناخت کاربران، اعضای آن بر اساس الگوریتم‏های منطقی همچون الگوریتم لوواین انجمن بندی شدند. بر اساس تحلیل رفتار کاربران سه انجمن شناسایی‌شده، راهبردهای پیشنهادی از منظر نوع محتوا و همچنین نوع رفتار کاربر به‌منظور توسعه کاربران این پلتفرم احصا شد که بر اساس این راهبردها، مدیران پلتفرم می‏توانند سیاست‏های رسانه‏ای خود را در راستای بارگذاری محتوای جدید در پلتفرم و پیشنهاد هدفمند محتوا به کاربران تنظیم کرده و به‌این‌ترتیب با برآورده کردن نیاز‏های کاربران خود میزان درگیری ایشان با پلتفرم را افزایش دهند.
    کلید واژگان
    مخاطب پژوهی
    داده‌کاوی
    وی‌اودی
    تحلیل شبکه اجتماعی
    سینمامارکت
    داده کاوی در بازاریابی و تحقیقات بازار

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2022-02-20
    1400-12-01
    ناشر
    دانشگاه اصفهان
    University of Isfahan
    سازمان پدید آورنده
    کارشناس ارشد ارتباطات دانشگاه صدا و سیما، تهران، ایران
    کارشناس ارشد مدیریت صنعتی دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران
    استادیار گروه مدیریت رسانه، دانشکده ارتباطات و رسانه، دانشگاه صداوسیما، تهران، ایران

    شاپا
    2228-7744
    URI
    https://dx.doi.org/10.22108/nmrj.2021.126442.2324
    https://nmrj.ui.ac.ir/article_25533.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/857401

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب