نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorباشکوه اجیرلو, محمدfa_IR
dc.contributor.authorسیف اللهی, ناصرfa_IR
dc.contributor.authorبیگی فیروزی, الله یارfa_IR
dc.date.accessioned1400-12-10T23:37:43Zfa_IR
dc.date.accessioned2022-03-01T23:37:43Z
dc.date.available1400-12-10T23:37:43Zfa_IR
dc.date.available2022-03-01T23:37:43Z
dc.date.issued2021-06-22en_US
dc.date.issued1400-04-01fa_IR
dc.date.submitted2020-09-12en_US
dc.date.submitted1399-06-22fa_IR
dc.identifier.citationباشکوه اجیرلو, محمد, سیف اللهی, ناصر, بیگی فیروزی, الله یار. (1400). تأثیر قابلیت‌های بازاریابی تجارت الکترونیکی و تجربۀ صادراتی بر عملکرد صادراتی: نقش میانجی کارایی توزیع (مورد مطالعه: کلیۀ شرکت‌های فعال در صنایع داخل کشور). تحقیقات بازاریابی نوین, 11(2), 113-132. doi: 10.22108/nmrj.2021.124782.2224fa_IR
dc.identifier.issn2228-7744
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22108/nmrj.2021.124782.2224
dc.identifier.urihttps://nmrj.ui.ac.ir/article_25414.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/857385
dc.description.abstractنقش قابلیت‌های بازاریابی در تجارت الکترونیک و توانایی آن در بهبود عملکرد سازمانهای صنعتی مورد توجه جدی محققان کسب و کار قرار گرفته است. در همین راستا هدف از این پژوهش بررسی تأثیر قابلیت‌های بازاریابی تجارت الکترونیکی و تجربه صادراتی بر عملکرد صادراتی با نقش واسطه‌ای کارایی توزیع است. این مطالعه از نظر هدف کاربردی، از نظر روش توصیفی- پیمایشی و از نظر گردآوری داده‌ها، کتابخانه‌ای- میدانی می‌باشد. جامعه‌ی آماری پژوهش عبارتند از مدیران سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس که مجموع آنها 318 نفر می‌باشد. تعداد نمونه به کمک جدول مورگان به تعداد 158 نفر برآورد شده است. ولیکن با در نظر گرفتن تقریباً 10 درصد ریزش در پرسشنامه، تعداد 175نفر بر اساس روش نمونه‌گیری تصادفی ساده انتخاب و پرسشنامه‌ها در بین آنها با مراجعه حضوری به سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس توزیع شده است. ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه است. روایی پرسشنامه‌ها بر اساس روایی سازه، تشخیصی، واگرا و همگرا و پایایی آن با ضریب آلفای کرونباخ با نرم افزار Smart PLS بررسی گردید. نتایج نشان داد که قابلیت‌های بازاریابی تجارت الکترونیکی، تجربه صادراتی و کارایی توزیع بر عملکرد صادراتی تاثیر مثبت دارند. قابلیت‌های بازاریابی تجارت الکترونیکی بر کارایی توزیع تاثیر مثبت دارد. ولی تجربه صادراتی بر کارایی توزیع تاثیر معنیداری ندارد. همچنین کارایی توزیع در ارتباط بین قابلیت‌های بازاریابی تجارت الکترونیکی و عملکرد صادراتی از نقش واسطه‌ای برخوردار می‌باشد. ولی کارایی توزیع در ارتباط بین تجربه صادراتی و عملکرد صادراتی از نقش واسطه‌ای برخوردار نمی‌باشد.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه اصفهانfa_IR
dc.publisherUniversity of Isfahanen_US
dc.relation.ispartofتحقیقات بازاریابی نوینfa_IR
dc.relation.ispartofNew Marketing Research Journalen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22108/nmrj.2021.124782.2224
dc.subject: قابلیت‌های بازاریابی تجارت الکترونیکیfa_IR
dc.subjectتجربه صادراتیfa_IR
dc.subjectکارایی توزیعfa_IR
dc.subjectعملکرد صادراتیfa_IR
dc.subjectبازاریابیfa_IR
dc.titleتأثیر قابلیت‌های بازاریابی تجارت الکترونیکی و تجربۀ صادراتی بر عملکرد صادراتی: نقش میانجی کارایی توزیع (مورد مطالعه: کلیۀ شرکت‌های فعال در صنایع داخل کشور)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده علوم اجتماعی، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده علوم اجتماعی، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی-مدیریت بازاریابی، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده علوم اجتماعی، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایرانfa_IR
dc.citation.volume11
dc.citation.issue2
dc.citation.spage113
dc.citation.epage132
nlai.contributor.orcid0000-0003-3676-4400


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد