• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نوآوری های آموزشی
    • دوره 8, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نوآوری های آموزشی
    • دوره 8, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    سه سوسازی: راهبردی برای نوآوری در پژوهش های آموزشی

    (ندگان)پدیدآور
    مدنی بروجنی, سید احمدنصر, احمد رضا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    637.0کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    سه سوسازی، راهبردی مناسب برای بهبود پژوهش و ارزشیابی است که ایده اولیه آن در دهه 1960 مطرح شد. در این رویکرد، تلفیقی از روش های مختلف کمی و کیفی در فرایند پژوهش به کار گرفته می شوند. به بیان کامل تر، روش های گوناگونی برای گردآوری داده ها، ارزشیابی و داوری بر روی داد ه ها، و بازنمایی یافته ها استفاده می شوند تا تبیین هایی منطقی و معتبرتر از پدیده یا مسئله پژوهشی به دست آید. سه سوسازی از تبیین های ناقص، سطحی، و ساد هانگارانه جلوگیری میکند. چهار نوع شناخته شده آن عبارتند از؛ سه سوسازیداد ه ها، سه سوسازی محقق، سه سوسازی نظری، و سه سوسازی روش شناختی.علاوه بر این، نوع دیگری از سه سوسازی بر مبنای اندیشه های آیزنر تبیین میشود که «سه سوسازی در بازنمایی یافته ها » نامیده شده است.
    کلید واژگان
    سه سو سازی
    رو ششناسی
    روش تحقیق کمّی
    روش تحقیق کیفی
    رو ش تحقیق ترکیبی

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2009-06-22
    1388-04-01
    ناشر
    سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری برنامه ریزی درسی دانشگاه اصفهان
    دانشیار گروه علوم تربیتی دانشگاه اصفهان.(

    شاپا
    1735-1235
    URI
    http://noavaryedu.oerp.ir/article_135687.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/857364

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب