• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • International Journal of Health Policy and Management
    • Volume 4, Issue 10
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • International Journal of Health Policy and Management
    • Volume 4, Issue 10
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    “Horses for Courses”; Comment on “Translating Evidence Into Healthcare Policy and Practice: Single Versus Multi-Faceted Implementation Strategies – Is There a Simple Answer to a Complex Question?”

    (ندگان)پدیدآور
    Wilkinson, Joyce E.Frost, Helen
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    322.0کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    Commentary
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    This commentary considers the vexed question of whether or not we should be spending time and resources on using multifaceted interventions to undertake implementation of evidence in healthcare. A review of systematic reviews has suggested that simple interventions may be just as effective as those taking a multifaceted approach. Taking cognisance of the Promoting Action on Research Implementation in Health Services (PARIHS) framework this commentary takes account of the evidence, context and facilitation factors in undertaking implementation. It concludes that a ‘horses for courses' approach is necessary meaning that the specific implementation approach should be selected to fit the implementation task in hand whether it be a single or multifaceted approach and reviewed on an individual basis.
    کلید واژگان
    Implementation
    Evidence
    Context
    Facilitation
    Multifaceted Interventions
    Healthcare Quality

    شماره نشریه
    10
    تاریخ نشر
    2015-10-01
    1394-07-09
    ناشر
    Kerman University of Medical Sciences
    سازمان پدید آورنده
    School of Health Sciences, University of Stirling, Stirling Scotland, UK
    Nursing, Midwifery and Allied Health Professionals Research Unit, School of Health Sciences, University of Stirling, Stirling Scotland, UK

    شاپا
    2322-5939
    URI
    https://dx.doi.org/10.15171/ijhpm.2015.127
    https://www.ijhpm.com/article_3054.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/81992

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب