• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • International Journal of Health Policy and Management
    • Volume 5, Issue 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • International Journal of Health Policy and Management
    • Volume 5, Issue 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Considering the Future of Pharmaceutical Promotions in Social Media; Comment on “Trouble Spots in Online Direct-to-Consumer Prescription Drug Promotion: A Content Analysis of FDA Warning Letters”

    (ندگان)پدیدآور
    Carpentier, Francesca Renee Dillman
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    343.2کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    Commentary
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    This commentary explores the implications of increased social media marketing by drug manufacturers, based on findings in Hyosun Kim's article of the major themes in recent Food and Drug Administration (FDA) warning letters and notices of violation regarding online direct-to-consumer promotions of pharmaceuticals. Kim's rigorous analysis of FDA letters over a 10-year span highlights a relative abundance of regulatory action toward marketer-controlled websites and sponsored advertisements, compared to branded and unbranded social media messaging. However, social media marketing efforts are increasing, as is FDA attention to these efforts. This commentary explores recent developments and continuing challenges in the FDA's attempts to provide guidance and define pharmaceutical company accountability in marketer-controlled and -uncontrolled claims disseminated through social media.
    کلید واژگان
    Advertising
    Drug
    Internet
    Online
    Pharmaceutical
    Social Media
    Health Policy

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2016-04-01
    1395-01-13
    ناشر
    Kerman University of Medical Sciences
    سازمان پدید آورنده
    School of Media and Journalism, University of North Carolina, Chapel Hill, NC, USA

    شاپا
    2322-5939
    URI
    https://dx.doi.org/10.15171/ijhpm.2016.15
    https://www.ijhpm.com/article_3158.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/81557

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب