• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • International Journal of Health Policy and Management
    • Volume 7, Issue 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • International Journal of Health Policy and Management
    • Volume 7, Issue 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    It Takes Two to Tango: Customization and Standardization as Colluding Logics in Healthcare; Comment on “(Re) Making the Procrustean Bed Standardization and Customization as Competing Logics in Healthcare”

    (ندگان)پدیدآور
    Greenfield, DavidEljiz, KathyButler-Henderson, Kerryn
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    347.6کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    Commentary
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    The healthcare context is characterized with new developments, technologies, ideas and expectations that are continually reshaping the frontline of care delivery. Mannion and Exworthy identify two key factors driving this complexity, ‘standardization' and ‘customization,' and their apparent resulting paradox to be negotiated by healthcare professionals, managers and policy makers. However, while they present a compelling argument an alternative viewpoint exists. An analysis is presented that shows instead of being ‘competing' logics in healthcare, standardization and customization are long standing ‘colluding' logics. Mannion and Exworthy's call for further sustained work to understand this complex, contested space is endorsed, noting that it is critical to inform future debates and service decisions.
    کلید واژگان
    Healthcare
    Standardization
    Customization
    Health Policy Analysis

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2018-02-01
    1396-11-12
    ناشر
    Kerman University of Medical Sciences
    سازمان پدید آورنده
    Australian Institute of Health Service Management, University of Tasmania, Sydney, Australia
    Australian Institute of Health Service Management, University of Tasmania, Sydney, Australia
    Australian Institute of Health Service Management, University of Tasmania, Sydney, Australia

    شاپا
    2322-5939
    URI
    https://dx.doi.org/10.15171/ijhpm.2017.77
    https://www.ijhpm.com/article_3379.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/81370

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب