| dc.contributor.author | طهماسب زاده شیخلار, داود | fa_IR |
| dc.contributor.author | مرادی, سمانه | fa_IR |
| dc.contributor.author | ادیب, یوسف | fa_IR |
| dc.contributor.author | اصغر پور, حسین | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1400-02-17T13:35:48Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2021-05-07T13:35:50Z | |
| dc.date.available | 1400-02-17T13:35:48Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2021-05-07T13:35:50Z | |
| dc.date.issued | 2021-02-19 | en_US |
| dc.date.issued | 1399-12-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2020-09-04 | en_US |
| dc.date.submitted | 1399-06-14 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | طهماسب زاده شیخلار, داود, مرادی, سمانه, ادیب, یوسف, اصغر پور, حسین. (1399). تحلیل محتوای کتابهای درسی رشتة مطالعات اجتماعی دانشگاه فرهنگیان به لحاظ توجه به تربیت اقتصادی. پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی, 24(47), 125-153. doi: 10.30487/rwab.2021.135892.1414 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2676-7503 | |
| dc.identifier.issn | 2676-7511 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.30487/rwab.2021.135892.1414 | |
| dc.identifier.uri | http://jut.samt.ac.ir/article_242952.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/798145 | |
| dc.description.abstract | هدف پژوهش حاضر، تحلیل محتوای کتابهای درسی رشتة مطالعات اجتماعی از نظر میزان توجه به مؤلفههای تربیت اقتصادی است. روش آن، توصیفی و از نوع تحلیل محتوای کمّی با استفاده از روش آنتروپی شانون بود. جامعة آماری شامل کلیة کتابهای درسی رشتة مطالعات اجتماعی دانشجو - معلمان دانشگاه فرهنگیان است. برای نمونه، کتابهای دروس تربیت اسلامی، تربیتی، تربیتی تخصصی و تخصصی رشتة مطالعات اجتماعی دانشجو - معلمان، به صورت هدفمند مورد نظرند. برای گردآوری دادهها ازچک لیست تحلیل محتوا استفاده گردید که روایی محتوایی آن را پنج استاد از گروه علوم تربیتی و اقتصاد دانشگاه تبریز و فرهنگیان تأیید کردند. پایایی آن نیز با استفاده از روش اجرای مجدد، برای چک لیست مذکور 86/0 به دست آمد. طبق یافتهها در محتوای کتابهای درسی رشتة مطالعات اجتماعی به مؤلفههای تربیت اقتصادی چندان توجه نشده، بلکه بیشتر به کتابهای درسی تربیت اسلامی و تخصصی و کمتر به تربیتی و تخصصی تربیتی توجه شده است. نیز، کتابهای درسی رشتة مطالعات اجتماعی به لحاظ میزان توجه به مؤلفههای تربیت اقتصادی در عناصر برنامة درسی، 19 درصد عنصر به محتوای برنامة درسی و 65/6 درصد به عنصر مکان برنامه درسی اختصاص داشتهاند. | fa_IR |
| dc.format.extent | 1128 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها | fa_IR |
| dc.publisher | Institute for Research and Development in the Humanities, SAMT | en_US |
| dc.relation.ispartof | پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | University Textbooks; Research and Writting | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.30487/rwab.2021.135892.1414 | |
| dc.subject | تربیت اقتصادی | fa_IR |
| dc.subject | مطالعات اجتماعی | fa_IR |
| dc.subject | دانشجو معلمان | fa_IR |
| dc.subject | عناصر برنامه درسی | fa_IR |
| dc.title | تحلیل محتوای کتابهای درسی رشتة مطالعات اجتماعی دانشگاه فرهنگیان به لحاظ توجه به تربیت اقتصادی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | عضو هیئت علمی دانشگاه | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه تبریز | fa_IR |
| dc.contributor.department | عضو هیئت علمی دانشگاه | fa_IR |
| dc.contributor.department | عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز | fa_IR |
| dc.citation.volume | 24 | |
| dc.citation.issue | 47 | |
| dc.citation.spage | 125 | |
| dc.citation.epage | 153 | |