نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorطهماسب زاده شیخلار, داودfa_IR
dc.contributor.authorمرادی, سمانهfa_IR
dc.contributor.authorادیب, یوسفfa_IR
dc.contributor.authorاصغر پور, حسینfa_IR
dc.date.accessioned1400-02-17T13:35:48Zfa_IR
dc.date.accessioned2021-05-07T13:35:50Z
dc.date.available1400-02-17T13:35:48Zfa_IR
dc.date.available2021-05-07T13:35:50Z
dc.date.issued2021-02-19en_US
dc.date.issued1399-12-01fa_IR
dc.date.submitted2020-09-04en_US
dc.date.submitted1399-06-14fa_IR
dc.identifier.citationطهماسب زاده شیخلار, داود, مرادی, سمانه, ادیب, یوسف, اصغر پور, حسین. (1399). تحلیل محتوای کتاب‌های درسی رشتة مطالعات اجتماعی‌ دانشگاه فرهنگیان به لحاظ توجه به تربیت اقتصادی. پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی, 24(47), 125-153. doi: 10.30487/rwab.2021.135892.1414fa_IR
dc.identifier.issn2676-7503
dc.identifier.issn2676-7511
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.30487/rwab.2021.135892.1414
dc.identifier.urihttp://jut.samt.ac.ir/article_242952.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/798145
dc.description.abstractهدف پژوهش حاضر، تحلیل محتوای کتاب‌های درسی رشتة مطالعات اجتماعی از نظر میزان توجه به مؤلفه‌های تربیت اقتصادی است. روش آن، توصیفی و از نوع تحلیل محتوای کمّی با استفاده از روش آنتروپی شانون بود. جامعة آماری شامل کلیة کتاب‌های درسی رشتة مطالعات اجتماعی دانشجو - معلمان دانشگاه فرهنگیان است. برای نمونه، کتاب‌های دروس تربیت اسلامی، تربیتی، تربیتی تخصصی و تخصصی رشتة مطالعات اجتماعی دانشجو -‌ معلمان، به صورت هدفمند مورد نظرند. برای گردآوری داده‌ها ازچک لیست تحلیل محتوا استفاده گردید که روایی محتوایی آن را پنج استاد از گروه علوم‌ تربیتی و اقتصاد دانشگاه تبریز و فرهنگیان تأیید کردند. پایایی آن نیز با استفاده از روش اجرای مجدد، برای چک لیست مذکور 86/0 به دست آمد. طبق یافته‌ها در محتوای کتاب‌های درسی رشتة مطالعات اجتماعی به مؤلفه‌های تربیت اقتصادی چندان توجه نشده، بلکه بیشتر به کتاب‌های درسی تربیت اسلامی و تخصصی و کمتر به تربیتی و تخصصی تربیتی توجه شده است. نیز، کتاب‌های درسی رشتة مطالعات اجتماعی به لحاظ میزان توجه به مؤلفه‌های تربیت اقتصادی در عناصر برنامة درسی، 19 درصد عنصر به محتوای برنامة درسی و 65/6 درصد به عنصر مکان برنامه درسی اختصاص داشته‌اند.fa_IR
dc.format.extent1128
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherسازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاههاfa_IR
dc.publisherInstitute for Research and Development in the Humanities, SAMTen_US
dc.relation.ispartofپژوهش و نگارش کتب دانشگاهیfa_IR
dc.relation.ispartofUniversity Textbooks; Research and Writtingen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.30487/rwab.2021.135892.1414
dc.subjectتربیت اقتصادیfa_IR
dc.subjectمطالعات اجتماعیfa_IR
dc.subjectدانشجو معلمانfa_IR
dc.subjectعناصر برنامه درسیfa_IR
dc.titleتحلیل محتوای کتاب‌های درسی رشتة مطالعات اجتماعی‌ دانشگاه فرهنگیان به لحاظ توجه به تربیت اقتصادیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیئت علمی دانشگاهfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه تبریزfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیئت علمی دانشگاهfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیئت علمی دانشگاه تبریزfa_IR
dc.citation.volume24
dc.citation.issue47
dc.citation.spage125
dc.citation.epage153


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد