نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorاسماعیلی, سجادfa_IR
dc.date.accessioned1400-02-17T13:35:35Zfa_IR
dc.date.accessioned2021-05-07T13:35:37Z
dc.date.available1400-02-17T13:35:35Zfa_IR
dc.date.available2021-05-07T13:35:37Z
dc.date.issued2021-02-19en_US
dc.date.issued1399-12-01fa_IR
dc.date.submitted2021-01-15en_US
dc.date.submitted1399-10-26fa_IR
dc.identifier.citationاسماعیلی, سجاد. (1399). بایسته‌های کیفی محتوای آموزش مهارت شنیداری زبان عربی: تأمّلی در تعلّم اللغة العربیة عبر الشاشة. پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی, 24(47), 83-108. doi: 10.30487/rwab.2021.523163.1428fa_IR
dc.identifier.issn2676-7503
dc.identifier.issn2676-7511
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.30487/rwab.2021.523163.1428
dc.identifier.urihttp://jut.samt.ac.ir/article_242954.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/798143
dc.description.abstractمهارت شنیداری به دلیل نقش ویژة آن در یادگیری زبان، یکی از مهارت‌های زبانی بنیادین تلقی می‌شود. آموزش این مهارت در سطوح مقدماتی، میانی و پیشرفته ضرورتی انکار ناشدنی است؛ زیرا زبان‌آموز باید پیش از آموختن مهارت‌های گفتن، خواندن و نوشتن، توانش در مهارت شنیدن را کسب کند. به کارگیری کتاب آموزشی استاندارد در کلاس‌های آموزش زبان، در کنار سایر ارکان یادگیری، نقش بسزایی در تقویت مهارت شنیداری زبان‌آموزان دارد. در همین راستا، این جستار بر آن است تا با استفاده از روش توصیفی - تحلیلی و با مراجعه به مبانی آموزش زبان خارجی به بایسته‌های کیفی تهیة کتاب آموزش مهارت شنیداری دست یابد و سپس بر پایة همین بایسته‌ها، با استفاده از روش تحلیل محتوا، یکی از کتاب‌های مربوط به تقویت مهارت شنیداری به نام تعلّم اللغةالعربیة عبر الشاشة اثر علی اصغر یاری (1398) را بررسی کند. طبق برخی از یافته‌های این جستار، تأکید بر انواع شنیدن، توجه به رویکرد آموزشی مشخص، تمرکز بر فرایندهای شنیداری و توجه به شاخص‌های کیفی متن شنیداری از مهم‌ترین بایسته‌های کیفی کتاب آموزشی مهارت شنیداری به شمار می‌رود. نتایج تحلیل محتوای کتاب تعلّم اللغةالعربیة عبر الشاشة نیز نشان داد که گرچه شاخص‌های کیفی متن شنیداری کتاب متناسب با عربی‌آموزان مبتدی است، اما محتوا و تمرین‌های آن به هیچ‌یک از بایسته‌های کیفی محتوای کتاب آموزش مهارت شنیداری پایبند نبوده و فقط به زیرنویسی کامل برای کارتون «بائع الحلیب» اکتفا شده است.fa_IR
dc.format.extent834
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherسازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاههاfa_IR
dc.publisherInstitute for Research and Development in the Humanities, SAMTen_US
dc.relation.ispartofپژوهش و نگارش کتب دانشگاهیfa_IR
dc.relation.ispartofUniversity Textbooks; Research and Writtingen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.30487/rwab.2021.523163.1428
dc.subjectآموزش زبان عربیfa_IR
dc.subjectمهارت شنیداریfa_IR
dc.subjectتعلّم اللغة العربیة عبر الشاشةfa_IR
dc.titleبایسته‌های کیفی محتوای آموزش مهارت شنیداری زبان عربی: تأمّلی در تعلّم اللغة العربیة عبر الشاشةfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentگروه زبان و ادبیات عربی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)fa_IR
dc.citation.volume24
dc.citation.issue47
dc.citation.spage83
dc.citation.epage108
nlai.contributor.orcid0000-0003-2923-6108


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد