• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • International Journal of Psychology (IPA)
    • Volume 7, Issue 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • International Journal of Psychology (IPA)
    • Volume 7, Issue 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Academic Procrastination and its Relationship with Self-Esteem and Life Satisfaction

    (ندگان)پدیدآور
    Kord Tamini, BahmanMinakhany, GholamrezaZare, Fahimeh
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    89.22کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    The purpose of this study is to explore the relationship of academic procrastination with self-esteem and life satisfaction. Two hundred and six students from Sistan and Baluchestan University were selected through the simple random method and completed the measures of Academic Procrastination, Self-esteem and Students’ Life Satisfaction. Correlational analysis indicated that procrastination was significantly related to self-esteem and so its dimensions; namely, academic achievement, social evaluation and appearance. There was a significant negative correlation between procrastination and life satisfaction. Multiple regression analyses indicated that self-esteem and life satisfaction were significant predictors for academic procrastination. Self–esteem was a greater predictor than life satisfaction for academic procrastination. Self-esteem accounted for 12.6% of the variance of academic procrastination (Beta=.29, p
    کلید واژگان
    procrastination
    Self-esteem
    life satisfaction

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2013-01-01
    1391-10-12
    ناشر
    Tehran, Iranian Psychological Association
    انجمن روانشناسی ایران
    سازمان پدید آورنده
    Department of Psychology University of Sistan and Baluchestan
    Department of Psychology University of Sistan and Baluchestan
    Department of Psychology University of Sistan and Baluchestan

    شاپا
    2008-1251
    2676-4326
    URI
    http://www.ijpb.ir/article_55555.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/79800

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب