ارائه مدل مفهومی عوامل موثر بر عملکرد شرکتهای تولیدی ورزشی در ایران با تاکید بر تعهد کاری کارکنان در سطوح کلان، میانه و خرد
(ندگان)پدیدآور
شجاعی, آزیتانوذری, ولیعلم, شهرامضرغامی, مهدی
نوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
مقدمه: شرکتهای تولیدی ورزشی تحت عنوان «سازمانهای خصوصی» برای کسب درآمد از طریق فروش کالاها و خدمات ورزشی و در نتیجه بهبود عملکرد فعالیت میکنند و نیاز به مدلی دارند که بتواند عوامل مؤثر بر عملکرد شرکت را بر پایه تعهدکاری کارکنان توجیه نماید از این رو پژوهش حاضر با هدف ارائه مدل مفهومی عوامل موثر بر عملکرد شرکتهای تولیدی ورزشی در ایران با تاکید بر تعهد کاری کارکنان در سطوح کلان، میانه و خرد انجام شد
روش کار: جامعه آماری پژوهش کلیه شرکت های تولیدی ورزشی ایران بود که برای طراحی ابزار اندازه گیری فهرست اولیه ای با توجه به متون و رویکردها تهیه و با انجام مصاحبه و نظر خبرگان و متخصصان، پرسشنامه اولیه تدوین شد. برای سنجش روایی از روش های روایی صوری و محتوایی استفاده شد. برای تعیین پایایی، ضریب آلفا کرونباخ محاسبه گردید، که حاکی از روایی و پایایی پرسشنامه بود. داده ها با استفاده از SPSS نسخه 19 و لیزرل 8/8 تجزیه و تحلیل گردید.
نتایج: نتایج نشان داد مدل ارایه شده پژوهش از برازش مناسبی برخوردار است و تعهدکاری کارکنان در سه سطح کتان، میانه و خرد 63/0 تغییرات عملکرد شرکت های ورزشی را تبیین می نماید.
نتیجه گیری: یافته ها حاکی از آن بود که تعهد کاری کارکنان با سطوح کلان، میانه و خرد می تواند عملکرد شرکت های تولیدی ورزشی را تحت تاثیر قرار دهد.
کلید واژگان
تعهداقتصاد کلان
شرکت های تولیدی
صنعت ورزش
شماره نشریه
41تاریخ نشر
2019-11-221398-09-01
ناشر
دانشگاه علوم پزشکی مشهدسازمان پدید آورنده
دانشجوی دکتری تخصصی مدیریت ورزش، واحد شوشتر، دانشگاه آزاد اسلامی، شوشتر، ایران.گروه آموزشی تربیت بدنی و علوم ورزشی، واحد ارسنجان، دانشگاه آزاد اسلامی، ارسنجان، ایران.
استادیار، گروه مدیریت ورزشی، واحد یادگار امام خمینی(ره)، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
دانشیار روانشناسی ورزشی، دانشگاه آزاد اسلامی، شوشتر، ایران.



