نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorاحمدی, حسینfa_IR
dc.contributor.authorشمس اسفندآبادی, علیfa_IR
dc.date.accessioned1400-01-15T08:05:01Zfa_IR
dc.date.accessioned2021-04-04T08:05:01Z
dc.date.available1400-01-15T08:05:01Zfa_IR
dc.date.available2021-04-04T08:05:01Z
dc.date.issued2020-11-21en_US
dc.date.issued1399-09-01fa_IR
dc.date.submitted2020-08-07en_US
dc.date.submitted1399-05-17fa_IR
dc.identifier.citationاحمدی, حسین, شمس اسفندآبادی, علی. (1399). الگوی راهبردی دیپلماسی تجاری ج.ا.ایران با توجه به جنگ اقتصادی (تحریم اقتصادی)، سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و تجارب کشورهای منتخب. فصلنامه اقتصاد دفاع, 5(17), 105-132.fa_IR
dc.identifier.issn2538-2454
dc.identifier.urihttps://eghtesad.sndu.ac.ir/article_1307.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/792581
dc.description.abstractسند چشم‌انداز جمهوری اسلامی ایران در افق 1404، ایران را کشوری توسعه‌یافته با جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در سطح منطقه، با هویت اسلامی و انقلابی، الهام‌بخش در جهان اسلام و با تعامل سازنده و مؤثر در روابط بین‌الملل توصیف کرده است. بی‌شک این هدف مهم تنها با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها از جمله دیپلماسی تجاری محقق خواهد شد. بر همین اساس، تحقیق حاضر به دنبال ارائه الگوی راهبردی دیپلماسی تجاری برای جمهوری اسلامی ایران با توجه به جنگ اقتصادی (تحریم اقتصادی)، سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و تجارب کشورهای منتخب است. در راستای دست‌یابی به این هدف، بخشی از داده‌ها به صورت کتابخانه‌ای و با مراجعه به اسناد تجاری کشورهای منتخب و بخش دیگر با استفاده از مصاحبه جمع‌آوری شده و جامعه آماری، اعضای هیأت علمی مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی بوده است. برای تحلیل داده‌های مصاحبه از روش نظریه داده‌بنیاد استفاده شده است. الگوی پیشنهادی برای دیپلماسی تجاری جمهوری اسلامی ایران 10 راهبرد کلی دارد: 1) انتشار سند دیپلماسی تجاری؛ 2) مشارکت بخش خصوصی؛ 3) اصلاح ساختار نهادی؛ 4) حذف خودتحریمی؛ 5) تربیت دیپلمات‌های تجاری توانمند؛6) مدیریت بخش واردات؛ 7) ایجاد تنوع در صادرات و پرهیز از خام‌فروشی؛ 8) حمایت از شرکت‌ها و کسب‌وکارهای داخلی؛ 9) اولویت‌دهی به کشورهای همسایه؛ 10) اتصال به زنجیره ارزش جهانی. همچنین، برنامه‌های متناسب با راهبردها ارائه گردیده و در نهایت، الزامات و پیشنهادات مربوط به الگو مطرح شده است.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردیfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه اقتصاد دفاعfa_IR
dc.subjectدیپلماسی تجاریfa_IR
dc.subjectسیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتیfa_IR
dc.subjectجنگ اقتصادی (تحریم‌های اقتصادی)fa_IR
dc.subjectبرنامه ششم توسعهfa_IR
dc.titleالگوی راهبردی دیپلماسی تجاری ج.ا.ایران با توجه به جنگ اقتصادی (تحریم اقتصادی)، سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و تجارب کشورهای منتخبfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی بین‌الملل، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد علوم اقتصادی، دانشکده اقتصاد، مدیریت و حسابداری، دانشگاه یزد، یزد، ایران.fa_IR
dc.citation.volume5
dc.citation.issue17
dc.citation.spage105
dc.citation.epage132


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد