• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • International Journal of Society, Culture & Language
    • Volume 7, Issue 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • International Journal of Society, Culture & Language
    • Volume 7, Issue 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Attitude of Muslim Students towards English Idioms and Proverbs

    (ندگان)پدیدآور
    Keshavarz, Mohammad HosseinAmro, Majed
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    512.6کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    Research Paper
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    This study aimed at investigating the attitude of Muslim students towards the use of certain English idioms and proverbs. Thirty Muslim students were asked to express their reactions and feelings towards two categories of English idioms and proverbs: the first category included idioms and proverbs containing the names of animals that are prohibited in Islam, and the second category contained culturally inappropriate idioms and proverbs. The results of data analysis revealed that idioms and proverbs belonging to the first group were found by the majority of the participants to be rather offensive, while culturally inappropriate idioms and proverbs were less offensive. This indicates that religion is the main influential factor in the reaction of Muslim students towards English idioms. Non-Muslim English teachers may find the results of this study useful in gaining awareness about the attitudes of Muslim students towards the use of religiously and culturally-loaded idioms and proverbs and taking precautions in using such idioms in the classroom environment.
    کلید واژگان
    Idioms
    proverbs
    Culture
    Religion
    EFL Muslim students

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2019-03-01
    1397-12-10
    ناشر
    Katibeh-ILCRG
    سازمان پدید آورنده
    Girne American University, North Cyprus
    Girne American University, North Cyprus

    شاپا
    2329-2210
    URI
    http://www.ijscl.net/article_34777.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/79082

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب