• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • International Journal of Society, Culture & Language
    • Volume 5, Issue 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • International Journal of Society, Culture & Language
    • Volume 5, Issue 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Funds of Knowledge: An Underrated Tool for School Literacy and Student Engagement

    (ندگان)پدیدآور
    Maitra, Debalina
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    470.1کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    Viewpoint
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    This chief aim of this paper is to explore the concept of Funds of Knowledge (FOK) in relation to Cultural Historical Activity Theory (CHAT). This study unveils the basic tenets of FOK from the lens of activity theory and analyzes pertinent discoveries, key concepts, and scholars' arguments relating to FOK and literacy development over time. The major purpose of this study is to expand the perspective of FOK and make an argument that cultural identity has a great potential to promote school literacy. The literature review done on some education journals explicitly reveals that FOK is a concept embedded in one's cultural identity, and that the various aspects of cultural identity – such as ethnicity, language, and customs – are all linked to student engagement. This article illuminates the diverse cultural resources of different ethnic groups and proposes that academic institutions connect those resources with education.
    کلید واژگان
    Funds of knowledge
    Cultural historical activity theory
    Multicultural literacy
    Cultural identity
    Classroom literacy

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2017-03-01
    1395-12-11
    ناشر
    Katibeh-ILCRG
    سازمان پدید آورنده
    University of Wyoming, USA

    شاپا
    2329-2210
    URI
    http://www.ijscl.net/article_23912.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/79038

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب