• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • International Journal of Society, Culture & Language
    • Volume 2, Issue 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • International Journal of Society, Culture & Language
    • Volume 2, Issue 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    I am not Prejudiced, or am I? Semantic Strategies Used by Ghanaian University Students in the Discourse of Ethnic Prejudice

    (ندگان)پدیدآور
    Owusu-Ansah, Alfred
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    504.5کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    Research Paper
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    Semantic strategies are a kind of discourse strategy that include the sum of language and cognitive moves which are used to reach an adequate goal of communication normally resulting in text comprehension by the reader or listener. Here, the language user takes a number of steps in order to perform a complex task. Semantic strategies in prejudiced talk have been examined extensively in western cultures (e.g., Augoustinos & Every, 2007; Bonnila-Silva, 2002). In order to close the gap on the vastness of western studies, the Ghanaian context is investigated in this study. Ten Ghanaian university students from differing ethnic backgrounds were sampled and interviewed to reveal their ethnic prejudices using the Discourse-Historical approach as advocated by Wodak and Reisigl (1999). The analysis of data reveals projection, semantic distancing, incoherence, and rationalization as the four semantic strategies used in the discourse of prejudice among Ghanaian university students. This study has implications for language socialization.
    کلید واژگان
    Semantic strategies
    Prejudice
    Ethnicity
    Discourse
    Ghana

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2014-03-01
    1392-12-10
    ناشر
    Katibeh-ILCRG
    سازمان پدید آورنده
    University of Cape Coast, Ghana

    شاپا
    2329-2210
    URI
    http://www.ijscl.net/article_4952.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/78964

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب