• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • International Journal of Society, Culture & Language
    • Volume 2, Issue 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • International Journal of Society, Culture & Language
    • Volume 2, Issue 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    A Socio-Cultural Study of Language Teacher Status

    (ندگان)پدیدآور
    Pishghadam, RezaSaboori, Fahimeh
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    408.9کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    Research Paper
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    The present study pursued two goals: First, to discover the subscales underlying the teacher Status Scale (TSS); and second, to reveal the status of the teachers of Persian, Arabic, and English in Iranian junior high school students' perceptions in order to determine the relative roles of national, religious, and western influences in the identity construction of the students. The data was collected from 650 junior high school students, who rated their 80 teachers. Regarding the first goal, an Exploratory Factor Analysis (EFA) was employed revealing three subscales of the TSS: personal status, social status, and educational status. As for the second goal, a number of Chi-square tests were run on the data. Based on the results, English teachers were found to have the highest status in all the three factors and as a whole, denoting the more dominant role of western influence in the construction of the students' identities.
    کلید واژگان
    Teacher status
    Factor analysis
    Validation
    Identity construction
    English language teachers

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2014-03-01
    1392-12-10
    ناشر
    Katibeh-ILCRG
    سازمان پدید آورنده
    Ferdowsi University of Mashhad
    Ferdowsi University of Mashhad

    شاپا
    2329-2210
    URI
    http://www.ijscl.net/article_4520.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/78963

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب