• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • International Journal of Society, Culture & Language
    • Volume 1, Issue 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • International Journal of Society, Culture & Language
    • Volume 1, Issue 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    The Effects of Planned Instruction on Iranian L2 Learners' Interlanguage Pragmatic Development

    (ندگان)پدیدآور
    Mirzaee, AzizullahEsmaeili, Maryam
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    314.3کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    Research Paper
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    L2 research has shown that instruction in L2 pragmatics is necessary. The current study evaluated the impact of explicit instruction on EFL learner's awareness and production of three speech acts of request, apology, and complaint. It also probed whether learners' language proficiency plays any role in incorporating pragmatic instruction into the L2 classroom. Iranian undergraduate students majoring in English with low and high levels of proficiency participated in the study. The instruction lasted for about 12 weeks. Achievement in L2 pragmatics was assessed based on a pretest-posttest plan using Multiple-Choice Discourse Comprehension Test (MDCT) and Written Discourse Completion Test (WDCT). The significant gains made by the experimental groups receiving instruction support the claim recently made by instructional pragmatics that explicit instruction does facilitate the development of pragmatically appropriate use of language. Yet, learners' level of language proficiency had no significant role in the incorporation of the instruction. Further theoretical issues are also discussed.
    کلید واژگان
    Pragmatic competence
    Explicit Metapragmatic instruction
    Language proficiency, Speech act, Instructional pragmatics

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2013-03-01
    1391-12-11
    ناشر
    Katibeh-ILCRG
    سازمان پدید آورنده
    Shahrekord University

    شاپا
    2329-2210
    URI
    http://www.ijscl.net/article_1827.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/78941

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب