• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • International Journal of Society, Culture & Language
    • Volume 1, Issue 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • International Journal of Society, Culture & Language
    • Volume 1, Issue 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Learning Pragmatics through Computer-Mediated Communication in Taiwan

    (ندگان)پدیدآور
    Eslami, ZohrehLiu, Chia Ning
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    394.0کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    Research Paper
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    This study investigated the effectiveness of explicit pragmatic instruction on the acquisition of requests by college-level English as Foreign Language (EFL) learners in Taiwan. The goal was to determine first whether the use of explicit pragmatic instruction had a positive effect on EFL learners' pragmatic competence. Second, the relative effectiveness of presenting pragmatics through two delivery systems—face-to-face, in-class activities and computer-mediated communication (CMC) via e-mail and WebCT—wascompared. One hundred and eighteen Taiwanese undergraduate students completed the entire study. There were 40 students in the control group, 36 students in the experimental/Teacher Instruction group and 42 students in the experimental/CMC group. The results showed that explicit pragmatic instruction had a positive impact on the EFL learners in both the Teacher Instruction and CMC groups. Learners who received explicit pragmatic instruction performed better on the Discourse Completion Task posttest than those who did not. The findings also indicated that technology can be a valuable tool for delivering pragmatics instruction.
    کلید واژگان
    Pragmatics
    Computer-mediated communication
    EFL learners
    Face-to-face activities
    Taiwan

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2013-03-01
    1391-12-11
    ناشر
    Katibeh-ILCRG
    سازمان پدید آورنده
    Texas A&M University
    Texas A&M University

    شاپا
    2329-2210
    URI
    http://www.ijscl.net/article_2002.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/78939

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب