فصلنامه انجمن علوم مدیریت ایران

 

مجموعه‌های این پایگاه

ارسال های اخیر

  • مروری نظام مند بر ادبیات قصد اهدای آنلاین در تأمین مالی جمعی موسسات خیریه 

    شیخ زاده, محمداکبر (انجمن علوم مدیریت ایرانIranian Academy of Management science, 2025-02-19)
    اهدای آنلاین به عنوان یک روش جدید برای جمع‌آوری سرمایه در زمینه‌های مختلف، به طور روزافزون در دنیای امروز رشد و توسعه یافته است.موسسات خیریه بدلیل ماهیت مردمی و نداشتن بودجه دولتی جهت تحقق اهداف و ماموریت های خود همیشه با ...

  • مرور سیستماتیک مطالعات رشد شرکت های کوچک و متوسط با محوریت فرصت های کارآفرینی 

    محبی امیرحسینی, علی؛ محمدکاظمی, رضا؛ طالبی, کامبیز (انجمن علوم مدیریت ایرانIranian Academy of Management science, 2025-02-19)
    رشد شرکت­های کوچک و متوسط از مهمترین موضوعات پژوهشی مدیریت و کارآفرینی است. با وجود اهمیت این موضوع، پژوهش‌های متعدد همچنان به ضرورت چارچوبی فرایندی برای رشد شرکت و انباشت دانش در این زمینه تاکید می‌کنند. در این راستا با ...

  • مدل کنترل راهبردی صنعت نیروگاهی 

    خاشعی, وحید؛ ابراهیمی, مهدی؛ زارع, رحیم؛ عباسی مزار, فاطمه (انجمن علوم مدیریت ایرانIranian Academy of Management science, 2025-02-19)
    پژوهش حاضر با مرور مطالعات پیشین در حوزه کنترل راهبردی و شناسایی شکاف‌های پژوهشی، درصدد توسعه مدلی جامع و بومی برای کنترل راهبردی در صنعت نیروگاهی است. این مدل، بر اساس چارچوب نظری سایمونز و اصول پایه‌ای آن طراحی شده و با ...

  • بررسی شاخص ها و پیامدهای تحول در نظام اداری سازمان های دولتی(مورد مطالعه: سازمان امور مالیاتی کشور) 

    اسلامی, منصور؛ خیرگو, منصور؛ خیراندیش, مهدی (انجمن علوم مدیریت ایرانIranian Academy of Management science, 2025-02-19)
    چکیدهزمینه و هدف: تحقیق حاضر به منظور شناسایی و بررسی شاخص ها و پیامدهای تحول در نظام اداری سازمان امور مالیاتی کشور انجام شد. روش: این مطالعه تفسیری-استقرایی بوده و بررسی های آن توسعه ای و با روش کیفی صورت گرفته است. ابزار ...

  • ارائه مدل اجرای خط‌مشی بین‌المللی سازی آموزش عالی در ایران با تاکید بر جذب دانشجویان بین المللی 

    شمس درخشان, هاجر؛ فقیهی, ابوالحسن؛ کیایی, مجتبی (انجمن علوم مدیریت ایرانIranian Academy of Management science, 2025-02-19)
    بین‌المللی سازی آموزش عالی در دهه‌های اخیر به عنوان بخشی از روند جهانی‌سازی نقش مهمی در آموزش عالی ایفا کرده است. این فرآیند شامل مزایای تجاری، کسب دانش و زبان، و پاسخگویی به نیازهای بازار کار جهانی است. آمار نشان می‌دهد ...

  • شایستگی‌های پایداری دیجیتالی رهبران کسب و کار برای پیاده‌سازی نسل چهارم صنعت 

    کارگر شورکی, محمد؛ وارث, سید حامد؛ غفاری, عباس (انجمن علوم مدیریت ایرانIranian Academy of Management science, 2022-11-22)
    حوزه‌های تحول دیجیتال و پایداری دو چالش بنیادین در کسب و کارهای ملی و بین‌الملی قرن 21 می‌باشند. با توجه به اینکه این دو موضوع مهم در بین کسب و کارهای کشور، نوپا و جدید می‌باشند؛ لذا کسب و کارها نیازمند داشتن مشاور و ...

  • مدل‌سازی ساختاری-تفسیری عوامل موثر بر پایداری سازمانی در عصر تحول دیجیتال (صنعت خودروسازی) 

    وارث, سید حامد؛ حاجی حیدری, نسترن؛ کارگر شورکی, محمد (انجمن علوم مدیریت ایرانIranian Academy of Management science, 2024-08-22)
    عصر صنعت متاسفانه طی یک صد سال گذشته آسیب‌های فراوانی را به جامعه و سیاره زمین وارد کرده؛ ولی با  شروع عصر دیجیتال، به نظر بسیاری از اندیشمندان، تحولات مثبت این عصر شاید آخرین فرصت برای حفظ و بقای زمین در راستای اهداف توسعه ...

  • ارزیابی عملکرد زنجیره تأمین پایدار با استفاده از یادگیری ماشین و تحلیل پوششی داده شبکه‌ای 

    سیاردوست, سینا؛ یاکیده, کیخسرو؛ مرادی, محمود؛ ابراهیم پور, مصطفی (انجمن علوم مدیریت ایرانIranian Academy of Management science, 2024-08-22)
    صنعت پتروشیمی در ایران به‌عنوان صنعت مولد و یکی از پایه‌های اقتصاد کشور بوده و نظارت بر کارایی و عملکرد زنجیره تأمین پایدار در این صنعت یکی از فاکتورهای مهم برای مدیران جهت تصمیم‌گیری و تنظیم راهبردهای کلان توسعه پایدار ...

  • الگویی برای کنترل راهبردی کسب‌وکارها 

    خاشعی ورنامخواستی, وحید؛ ابراهیمی, مهدی؛ زارع, رحیم؛ عباسی مزار, فاطمه (انجمن علوم مدیریت ایرانIranian Academy of Management science, 2024-08-22)
    امروزه سازمان ها با اقتصادی در حال گذار و محیطی بسیار نامعلوم مواجه اند و برای بقا و شکوفایی ناگزیر از کنار آمدن با چالش های این محیط متلاطم میباشند، درنتیجه لازم است سازمان ها راهبردهای خود را به موقع و به طور مداوم تغییر ...

  • رابطه تبلیغات و تجربه مشتری با ابعاد ارزش ویژه برند شرکت‌های هواپیمایی (مورد مطالعه: هواپیمایی ایران ایرتور) 

    تاج زاده نمین, ابوالفضل؛ تاج زاده نمین, امیررضا (انجمن علوم مدیریت ایرانIranian Academy of Management science, 2024-08-22)
    یکی از معروف‌ترین مفاهیم بازاریابی که در طول دهه گذشته مورد تحقیق و بررسی قرار گرفته ارزش ویژه برند است. مشتریان برای برندهای محبوب خود ارزش زیادی قائل هستند و بازاریابان در پی تقویت این مفهوم در مراحل مختلف موضع‌‌یابی ...

  • تدوین مدل توسعه اخلاق حرفه ای در بخش دولتی فعال در بخش عمومی 

    نطنزی, امیرمسعود؛ دانشفر, کرم اله؛ معمارزاده طهران, غلامرضا؛ پیله وری, نازنین (انجمن علوم مدیریت ایرانIranian Academy of Management science, 2024-08-22)
    این پژوهش، با هدف توسعه اخلاق حرفه‌ای در بخش عمومی در سازمان‌های دولتی فعال در خدمات بخش عمومی بویژه شهرداری با استفاده از روش شناسی ترکیبی کیفی و کمّی (تحلیل مضمون و مدل‌سازی معادلات ساختاری)، انجام شد. مدل مفهومی پژوهش ...

  • تاثیر آموزش شایستگی اجتماعی_هیجانی بر تسهیم دانش و رفتار شهروندی سازمانی کارکنان شعب بانک ملی شهر زاهدان 

    پورشهابی, وحید؛ شهرکی, فاطمه (انجمن علوم مدیریت ایرانIranian Academy of Management science, 2024-11-21)
    سازمان‌ها به دلیل به عهده داشتن نقش و وظیفه کلیدی در راستای پیشبرد اهداف جامعه، امروزه بیش از هر زمان دیگری نیازمند جوی است که بستر لازم را برای تسهیم دانش، خلاقیت و نوآوری کارکنان فراهم نماید. این پژوهش با هدف بررسی تاثیر ...

  • بررسی تاثیر تجربه نام تجاری بر رشد و یادگیری سازمان با نقش میانجی سرآمدی برند در خرید آنلاین در فروشگاه اینترنتی روبان 

    عباس زاده وادقانی, امیر (انجمن علوم مدیریت ایرانIranian Academy of Management science, 2024-11-21)
    یکی از موضوعاتی که امروزه از دیدگاه مدیران اهمیت بسیار زیادی دارد وفاداری مشتریان است. یک مشتری وفادار علاوه بر آنکه بارها و بارها جهت خرید محصولات و یا استفاده از خدمات به سازمان مورد علاقه خویش رجوع می‌کند، به عنوان یک ...

  • طراحی مدل تخصیص خدمات بانکی 

    کاشانی نیکو, نازنین؛ ربیعی, مهناز؛ فتحی هفشجانی, کیامرث (انجمن علوم مدیریت ایرانIranian Academy of Management science, 2024-11-21)
    امروزه نحوه‌ی تعامل سازمان‌ها و بخصوص بانک‌ها با مشتریان در قالب مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) به‌طور قابل توجهی تغییر یافته است. بر این اساس هدف تحقیق حاضر تبیین مدل ارتباط با مشتریان با رویکرد سیستم‌های بیزین-توصیه‌گر ...

  • استقرار نظام توسعه مدیران، مدیریت تجربه کارکنان و پاسخگویی به انتظارات ذینفعان، سه رویکرد توسعه برند رهبری سازمان 

    اصلی بیگی, فرزانه؛ کوثر, زهرا (انجمن علوم مدیریت ایرانIranian Academy of Management science, 2024-11-21)
    ﻫﺪف این پژوﻫﺶ، طراحی الگوی برندسازی رهبری سازمان در مراکز تحقیق و توسعه خودروسازی ایران می­باشد که با رویکرد آمیخته (کیفی- کمی) اﻧﺠﺎم شده است. تحقیق حاضر از نظر مخاطب، ﮐﺎرﺑﺮدی، از نظر هدف، اﮐﺘﺸﺎﻓﯽ، از نظر جمع آوری داده، ...

  • یادگیری بین سازمانی در پروژه مشترک مبارزه با قاچاق کالا و ارز 

    قربانی زاده, وجه الله؛ رودساز, حبیب؛ سید نقوی, میر علی؛ محمدی, حسین (انجمن علوم مدیریت ایرانIranian Academy of Management science, 2023-11-22)
    هدف از نگارش این مقاله، تبیین ماهیت و قلمرو مفهومی پدیده یادگیری بین‌سازمانی از طریق تحلیل تجارب زیسته صاحبان تجربه است. یادگیری بین‌سازمانی زمینه را برای انجام برنامه‌ها و مأموریت‌هایی فرابخشی بین دستگاه های اجرایی کشور ...

  • مطالعه تأثیر مدیریت ارتباط جمعی و بازاریابی رابطه ای جهت ایجاداعتماد درصنعت خودروسازی، مورد مطالعه: مشتریان شرکت ایلیا خودرو در سطح شهر تهران 

    امینی خوئی, مهرداد؛ روستا, علیرضا؛ آسایش, کوروش؛ احمدی, مجید (انجمن علوم مدیریت ایرانIranian Academy of Management science, 2024-05-21)
    دنیای امروز در عصر فرا رقابتی قرار دارد، دورانی که در آن برندهای قدرتمند ‌های گوناگون تولید شده‌اند و بقای شرکت‌های بزرگ از سوی رقبا با تهدید مواجه شده است و مشتریان به مدت طولانی به یک نشان تجاری وفادار نمی‌مانند و غالباً ...

  • شناسایی و اولویت‌بندی عوامل موثر بر سرزندگی سازمانی 

    رجبی فرجاد, حاجیه؛ اسدی, وحید؛ میرسپاسی, نیلوفر (انجمن علوم مدیریت ایرانIranian Academy of Management science, 2024-05-21)
    این پژوهش با شناسایی و اولویت‌بندی عوامل موثر بر سرزندگی سازمان شرکت آب و فاضلاب ایران مرکز اهواز انجام شد. تحقیق حاضر از بعد هدف اکتشافی، از بعد مخاطب بنیادی وازبعد زمان مقطعی است .رویکرد پژوهش، آمیخته (کمی و کیفی از نوع ...

  • طراحی و اعتبارسنجی الگوی آموزش منابع انسانی نسل سوم در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور 

    علیمحمدی, منیر؛ رضائی زاده, محمود؛ حقیقت منفرد, جلال (انجمن علوم مدیریت ایرانIranian Academy of Management science, 2024-05-21)
    این تحقیق با هدف طراحی و اعتبارسنجی الگوی آموزش منابع انسانی نسل سوم در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور انجام شد. مطالعه از بعد مخاطب بنیادی (جامعه علمی)، ازبعد هدف توصیفی واز بعد زمان مقطعی است. از نظر شیوه گردآوری داده‌ها ...

  • شناسایی ابعاد کار شایسته در ایران ‏ 

    ترک تبریزی, الهام؛ هادیزاده مقدم, اکرم؛ امیرخانی, طیبه (انجمن علوم مدیریت ایرانIranian Academy of Management science, 2024-05-21)
    امروزه داشتن شغل به تنهایی، کفایت نمی‌کند بلکه لازم است این شغل از ویژگی‌هایی برخوردار باشد که به آن کار شایسته می-‏گویند. کار‎ ‎شایسته، به منزله کاری تعریف شده است که فرصت‌هایی‎ ‎برای‎ ‎زنان‎ ‎و‎ ‎مردان‎ ‎جهت‎ ‎به‎ ‎دست‎ ...

View more