نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorعلیزاده, حسنfa_IR
dc.contributor.authorفائزی پور, محمدمهدیfa_IR
dc.contributor.authorعزیزی, مجیدfa_IR
dc.contributor.authorضیائی, محسنfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T19:57:13Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T19:57:13Z
dc.date.available1399-07-08T19:57:13Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T19:57:13Z
dc.date.issued2014-11-22en_US
dc.date.issued1393-09-01fa_IR
dc.date.submitted2013-06-02en_US
dc.date.submitted1392-03-12fa_IR
dc.identifier.citationعلیزاده, حسن, فائزی پور, محمدمهدی, عزیزی, مجید, ضیائی, محسن. (1393). تعیین شاخص‌های مؤثر بر توسعه صادرات مبلمان اداری ایران به روش تحلیل سلسله مراتبی. مجله صنایع چوب و کاغذ ایران, 5(2), 107-118.fa_IR
dc.identifier.issn2008-9066
dc.identifier.issn2423-3242
dc.identifier.urihttp://www.ijwp.ir/article_12042.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/77984
dc.description.abstractصنعت مبلمان یکی از مهم‌ترین شاخه‌های صنعتی مولد اشتغال و ثروت در کشورهای درحال‌توسعه و نیز یکی از شاخه‌های مهم تجارت بین‌الملل است. هدف از این مطالعه تعیین شاخص‌های مؤثر بر توسعه صادرات مبلمان اداری به روش فرایند تحلیل سلسله مراتبی و با تصمیم‌گیری گروهی است. به این منظور ابتدا با مراجعه به اداره گمرک جمهوری اسلامی ایران میزان واردات و صادرات مبلمان اداری مشخص شد و در مرحله بعد به‌منظور شناسایی شاخص‌های تأثیرگذار بر توسعه صادرات مبلمان اداری پس از مطالعه اولیه، با تعدادی از صاحبان صنایع مبلمان و کارشناسان مرتبط مصاحبه صورت گرفت و این شاخص‌ها به شش گروه اصلی و 48 زیرشاخص تقسیم شدند. درجه اهمیت شاخص‌ها و زیرشاخص‌ها پس از اخذ نظرات کارشناسان با نرم‌افزار اکسپرت چویس تعیین شد. نتایج نشان می‌دهد که در بین شاخص‌های اصلی، مواد اولیه و محصول به‌عنوان مهم‌ترین شاخص انتخاب‌شده‌اند. همچنین از میان 48 زیرشاخص تأثیرگذار نیز طراحی محصول، ضمانت و خدمات پس از فروش، کنترل کیفیت، اصلاح تعرفه‌های گمرکی و بازاریابی راهبردی به ترتیبِ ارزش وزنی، بیشترین اولویت را در توسعه صادرات مبلمان اداری داشتند. با توجه به سیاست‌گذاری‌ها و تصمیمات دولت در حوزه‌های مواد اولیه چوبی، نظام پولی و بانکی و زیرساخت‌های بازاریابی، همراهی کامل دولت با صنعت مبلمان برای حفظ توان تولید و رقابت صنعت مبلمان ایران در گام اول و دستیابی به پتانسیل حضور در بازارهای صادراتی در گام دوم، شرط لازم برای حضور این صنعت در بازارهای جهانی محسوب می‌شود.fa_IR
dc.format.extent749
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن علوم و صنایع چوب و کاغذ ایرانfa_IR
dc.publisherIranian Scientific Association of Wood and Paper Industriesen_US
dc.relation.ispartofمجله صنایع چوب و کاغذ ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofIranian Journal of Wood and Paper Industriesen_US
dc.subject: مبلمان اداریfa_IR
dc.subjectتوسعه صادراتfa_IR
dc.subjectفرایند تحلیل سلسله مراتبیfa_IR
dc.subjectتصمیم‌گیری گروهیfa_IR
dc.titleتعیین شاخص‌های مؤثر بر توسعه صادرات مبلمان اداری ایران به روش تحلیل سلسله مراتبیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانش آموخته کارشناس ارشد،گروه علوم و صنایع چوب و کاغذ، دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران، کرج، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد،گروه علوم و صنایع چوب و کاغذ، دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران، کرج، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه علوم و صنایع چوب و کاغذ، دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران، کرج، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدکتری مدیریت مبلمان و صنایع چوب، مدرس دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume5
dc.citation.issue2
dc.citation.spage107
dc.citation.epage118


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد