مرور دوره 5, شماره 1 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 8 از 8
-
آزمون جمعسازی استانهای تولید کنندهی گندم در ایران با استفاده از فرضیهی مقیاسگذاری میانگین
(انجمن اقتصاد کشاورزی ایران, 2011-05-22)در این مطالعه شرایط جمعسازی سازگار بنگاههای تولیدکنندهی گندم در استانهای کشور با استفاده از اطلاعات مربوط به دورهی 86-1362 مورد بررسی قرار گرفته است تا به این سوال پاسخ داده شود که آیا تولید گندم در استانهای مختلف ...
-
بررسی مزیت نسبی تولید چغندرقند در استان کرمانشاه
(انجمن اقتصاد کشاورزی ایران, 2011-05-22)شکر یکی از منابع مهم تامین انرژی خانوارهای ایرانی است. بیشتر شکر مورد نیاز کشور از منابع چغندرقند و نیشکر داخلی تامین و بخشی از آن نیز از خارج کشور وارد میشود. چغندرقند با 180 هزار هکتار سطح زیرکشت در کشور یکی از منابع ...
-
بررسی عوامل موثر بر بهرهوری سرمایه در زیربخشهای کشاورزی ایران
(انجمن اقتصاد کشاورزی ایران, 2011-05-22)به جهت محدودیت رو به رشد عوامل تولید، بهبود بهرهوری به عنوان بهترین و موثرترین روش دستیابی به رشد تولید مطرح بوده است. بنابراین در این مطالعه به منظور محاسبهی بهرهوری متوسط سرمایه در سالهای 86-1338 در زیربخشهای کشاورزی ...
-
بررسی مزیت نسبی و تاثیر سیاستهای حمایتی بر تولید انار در استان فارس
(انجمن اقتصاد کشاورزی ایران, 2011-05-22)تولید هر محصول در کشور بهتر است علاوه بر سودآوری برای تولیدکنندگان آن، برای کشور نیز دارای سودآوری باشد. به عبارت دیگر هزینهیی که در کشور صرف تولید یک محصول میشود باید کمتر از درآمد حاصل از صادرات یا هزینهی صرفشده ...
-
تعیین اولویتهای مدیریت ریسک خشکسالی در بخش کشاورزی شهرستان گنبدکاووس با استفاده از تکنیک تحلیل سلسله مراتبی
(انجمن اقتصاد کشاورزی ایران, 2011-05-22)با وقوع خشکسالیهای اخیر در شهرستان گنبدکاووس، توجه به اقدامات پیشگیرانهیی که بتواند آثار خشکسالی را کاهش دهد (مدیریت ریسک خشکسالی)، اهمیت فراوانی دارد. مطالعهی حاضر بهدنبال دستیابی به شیوههایی از مدیریت ریسک ...
-
بررسی حاشیهی بازاریابی ماهیان پرورشی مزارع گرم آبی استان مازندران
(انجمن اقتصاد کشاورزی ایران, 2011-05-22)پرورش آبزیان از جمله فعالیتهای تولیدی است که میتواند نقش عمدهیی در افزایش تولید و مصرف ماهی داشته باشد. اهمیت بازاریابی در بخش پرورش آبزیان از آن جهت است که تولیدکنندگان و مصرفکنندگان آبزیان حق انتخاب کافی داشته ...
-
تدوین استراتژیهای تبلیغات در ارتباط با صادرات پستهی استان کرمان با استفاده از روش SWOT
(انجمن اقتصاد کشاورزی ایران, 2011-05-22)در این تحقیق به تدوین استراتژیهای تبلیغات در ارتباط با صادرات پستهی استان کرمان با استفاده از روشSWOT پرداخته شده است. اهداف تحقیق حاضر شامل تعیین مهمترین نقاط قوت، ضعف، فرصتها و تهدیدهای پیش روی تبلیغات پستهی صادراتی ...



