| dc.contributor.author | دعاگویان, داود | fa_IR |
| dc.contributor.author | دعاگویان, داود | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-12-02T10:45:52Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2021-02-20T10:45:52Z | |
| dc.date.available | 1399-12-02T10:45:52Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2021-02-20T10:45:52Z | |
| dc.date.issued | 2020-08-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1399-06-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2020-07-05 | en_US |
| dc.date.submitted | 1399-04-15 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | دعاگویان, داود, دعاگویان, داود. (1399). تجربه زیست شده معاملات و قاچاق میراث فرهنگی و آثار باستانی. فصلنامه علمی کارآگاه, 13(51), 26-43. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 1735-272X | |
| dc.identifier.uri | http://det.jrl.police.ir/article_95272.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/753184 | |
| dc.description.abstract | قاچاق میراث فرهنگی دارای ارزش اقتصادی وافری در بازار های داخلی و جهانی است و همواره مورد تهدید افراد و گروههای سود جو بوده است.حجم این معاملات چنان گسترده است که نمی توان ارقام درستی را از آن ارائه داد . هدف این مقاله تجربه زیست شده محقق در شناسایی نحوه معاملات و گردش مالی قاچاق میراث فرهنگی است که نویسنده با روش میدانی تا اندازه ای بتواند که از میزان و تنوع این معاملات سر در آورده و فرایند کشف آن را بر پایه روش های علمی برای کارشناسان ارائه دهد. نتایج تحقیق نشان می دهد که پلیس امنیت اقتصادی و سایر دستگاه های فرهنگی کشور باید تلاش نمایند که فرهنگ مبارزه با قاچاق میراث فرهنگی جایگزین فرهنگ کاذب حق طلبانه کشف گنج در جامعه گردد. این مهم می تواند به رشد نظارت عمومی جامعه در جلوگیری از معاملات زیر خاکی و مشارکت با پلیس در کشف این معاملات گردد.. از سوی دیگر توجه به قوانین موضوعه کشور در مبارزه با قاچاق میراث فرهنگی ، توجه پلیس امنیت اقتصادی به نحوه برخورد با دانه درشت های سیاسی ، اقتصادی و حقوقی فعال در خرید و فروش میراث فرهنگی ، ارتقاء توان دستگاه های امنیتی و انتظامی در شناسایی و نفوذ در نوع گردش مالی افراد سود جو در معاملات زیرخاکی و در نهایت باید از تعاملات پلیس امنیت اقتصادی با دستگاههای قضایی و نظارتی و اطلاعاتی نام برد که می تواند افزایش میزان خطر پذیری معاملات زیر خاکی تا حد زیادی از قاچاق میراث فرهنگی کشور جلوگیری نماید. | fa_IR |
| dc.format.extent | 277 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | پلیس آگاهی ناجا | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | فصلنامه علمی کارآگاه | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | karagah | en_US |
| dc.subject | میراث فرهنگی | fa_IR |
| dc.subject | معاملات | fa_IR |
| dc.subject | آثار باستانی | fa_IR |
| dc.subject | قاچاق | fa_IR |
| dc.subject | پلیس امنیت اقتصادی | fa_IR |
| dc.subject | تجربه زیست شده | fa_IR |
| dc.title | تجربه زیست شده معاملات و قاچاق میراث فرهنگی و آثار باستانی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دورن سازمانی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دورن سازمانی | fa_IR |
| dc.citation.volume | 13 | |
| dc.citation.issue | 51 | |
| dc.citation.spage | 26 | |
| dc.citation.epage | 43 | |