بررسی تأثیر بازاریابی اخلاقی و اعتمادآفرینی بر رفتار خرید مشتریان (موردمطالعه: مشتریان کارخانهی آرتاویل تایر اردبیل)
(ندگان)پدیدآور
رحیمی کلور, حسینعزیزی حمل ابادی, فاطمهیحیوی قاسم قشلاقی, مجید
نوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
این پژوهش بهمنظور بررسی تأثیر بازاریابی اخلاقی و اعتمادآفرینی بر رفتار خرید مشتریان (موردمطالعه: مشتریان کارخانهی آرتاویل تایر اردبیل) انجام شده است. روش پژوهش، توصیفی از نوع پیمایشیست. جامعهی آماری پژوهش را 95 نفر از مشتریان کارخانهی آرتاویل تایر شهر اردبیل تشکیل داده است که با استفاده از روش سرشماری، همهی 95 نفر بهعنوان نمونه انتخاب شدهاند.دادههای موردنیاز از راه پرسشنامههای بازاریابی اخلاقی، اعتمادآفرینی و پرسشنامهی رفتار خرید مشتریان جمعآوری شد. روایی صوری پرسشنامهها توسط متخصصان و پژوهشگران موردتأیید قرار گرفته و ضریب پایایی آنها با استفاده از آلفای کرونباخ، بهترتیب 84/0، 78/0 و 81/0 بهدست آمده است. بر اساس نتیجههای بهدست آمده، بین بازاریابی اخلاقی و اعتمادآفرینی، با رفتار خرید مشتریان کارخانهی آرتاویل تایر شهر اردبیل، رابطهی معنادار و مثبت وجود دارد و همچنین بازاریابی اخلاقی و اعتمادآفرینی، بر رفتار خرید مشتریان کارخانهی آرتاویل تایر شهر اردبیل تأثیرگذار است.
کلید واژگان
بازاریابی اخلاقیاعتمادآفرینی
رفتار خرید مشتریان
شماره نشریه
93تاریخ نشر
2019-05-221398-03-01
ناشر
شرکت مهندسی و تحقیقات صنایع لاستیکسازمان پدید آورنده
استادیار گروه مدیریت و اقتصاد دانشگاه محقق اردبیلیدانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه محقق اردبیلی
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه محقق اردبیلی



