• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • دو فصلنامه انرژی های تجدیدپذیر و نو
    • دوره 7, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • دو فصلنامه انرژی های تجدیدپذیر و نو
    • دوره 7, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بهینه سازی ایرفویل E387 به کار رفته در پره توربین بادی محور افقی به منظور افزایش نسبت ضریب برآ به پسا

    (ندگان)پدیدآور
    سیفی داوری, حسینسیفی داوری, محسن
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    2.606 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    علمی-ترویجی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    از راه‌های افزایش توان تولیدی توربین بادی، استفاده از ایرفویل‌های با نسبت ضریب برآ به پسای بالا در پره‌های توربین بادی می‌باشد. در ایرفویل‌ها مقدار ضریب برآ و پسا علاوه بر وابستگی به زایه حمله و سرعت جریان باد عبوری از طرف ایرفویل، به هندسه و شکل ایرفویل نیز بستگی دارد. در این تحقیق پس از معرفی مفاهیم مهم در توربین‌های بادی، ایرفویل E387 انتخاب و با تغییر و بهبود هندسه ایرفویل مورد نظر، ایرفویل جدیدی طراحی شد. در ایرفویل طراحی شده، نسبت ضریب برآ به پسا به مقدار 21/14 درصد در مقایسه با مقدار همین نسبت در ایرفویل اولیه افزایش پیدا کرده است و بیشترین مقدار نسبت ضریب برآ به ضریب پسا برای ایرفویل اولیه در زاویه 5/2 درجه برابر 124 و برای ایرفویل جدید طراحی شده این مقدار در زاویه 4 درجه برابر با 142 بوده و در انجام محاسبات و طراحی صورت گرفته در این تحقیق از نرم افزار Q-Blade که با استفاده از مدل‌های مومنتم و الگوریتم صحیح، شبیه ‌سازی را انجام و پارامترهای مورد نیاز طراحی را با مدل CMDMS تغییر می‌دهد که برای این کار از یک مدل مومنتم دو مرحله‌ای برای شبیه‌ سازی آیرودینامیک توربین بادی استفاده می‌کند.استفاده شده است.
    کلید واژگان
    توان
    ایرفویل E387
    توربین بادی
    نسبت ضریب برآ به ضریب پسا
    Q-Blade

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2020-03-20
    1399-01-01
    ناشر
    انجمن علمی مهندسی حرارتی و برودتی ایران
    سازمان پدید آورنده
    مهندسی مکانیک،دانشکده مهندسی دریا، دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار، چابهار، ایران
    ن

    شاپا
    2423-4931
    2676-2994
    URI
    http://www.jrenew.ir/article_93856.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/73861

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب