نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorخزائی, جهانگیرfa_IR
dc.contributor.authorقبادیان, افشینfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T19:44:27Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T19:44:27Z
dc.date.available1399-07-08T19:44:27Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T19:44:27Z
dc.date.issued2019-11-22en_US
dc.date.issued1398-09-01fa_IR
dc.date.submitted2017-11-07en_US
dc.date.submitted1396-08-16fa_IR
dc.identifier.citationخزائی, جهانگیر, قبادیان, افشین. (1398). مطالعه اندرکنش گودبرداری دائمی و ساختمان مجاور تحت زلزله (مطالعه موردی: رمپ قطار شهری و ساختمان همیاری شهرداری های کرمانشاه). نشریه مهندسی سازه و ساخت, 6(3), 57-70. doi: 10.22065/jsce.2018.104878.1378fa_IR
dc.identifier.issn2476-3977
dc.identifier.issn2538-2616
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22065/jsce.2018.104878.1378
dc.identifier.urihttp://www.jsce.ir/article_61072.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/73218
dc.description.abstractگودهای عمیق تأثیر مستقیمی بر تنش‌ها و کرنش‌های خاک اطراف دارند که همین پدیده عامل ایجاد تغییر در پاسخ استاتیکی و دینامیکی سازه‌های مجاور گود می‌شود. در این پژوهش اثر وجود گود عمیق بر پاسخ لرزه‌ای ساختمان بلندمرتبه سازمان همیاری شهرداریهای کرمانشاه موردبررسی قرارگرفته است. در این راستا تلاش شده است تأثیر وجود گود ناشی از رمپ ورودی قطار شهری کرمانشاه بر ساختمان همیاری شهرداری که از سیستم قاب خمشی فولادی بهره می‌برد، مورد بررسی قرار گیرد. در نظرگیری اندرکنش بین خاک و سازه دارای تأثیر فراوانی بر پاسخ سازه ازجمله افزایش دامنه حرکت داخلی فونداسیون و طبقات، کاهش برش پایه و افزایش پریود طبیعی سازه، است. در بررسی سه‌بعدی صورت گرفته برای مصالح خاک و فولاد رفتار غیرخطی و برای مرزهای ویسکوز از المان‌های نیمه بی‌نهایت استفاده‌شده است. استفاده از مرزهای بی‌نهایت عملکرد مطلوبی را در تحلیل لرزه‌ای محیط‌های خاکی نشان داد. قرارگیری ساختمان در مجاورت رمپ ورودی قطار شهری کرمانشاه و در نظر گرفتن اندرکنش خاک-سازه ی مجاور گود باعث افزایش 8.98 درصدی پریود اول ساختمان و کاهش 19.37 درصدی برش پایه وارد بر ساختمان نسبت به حالت تکیه‌گاه صلب و همچنین افزایش جابجایی جانبی طبقات بخصوص در طبقات بالاتر می‌شود که این میزان افزایش در طبقه بام 82.33 درصد نسبت به حالت پایه صلب و 17.63 درصد نسبت به حالت اندرکنش خاک و سازه می‌باشد. همچنین درنظر گرفتن اندرکنش خاک و سازه و گود برای ساختمان نسبت به حالت اندرکنش خاک و سازه بدون لحاظ شدن اثر گود، افزایش 1.09 درصدی پریود اول سازه و کاهش 10.27 درصدی برش پایه و افزایش طیف پاسخ شتاب را در پی خواهد داشت.fa_IR
dc.format.extent1931
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن مهندسی سازه ایرانfa_IR
dc.publisherIranian Society of Structrual Engineering (ISSE)en_US
dc.relation.ispartofنشریه مهندسی سازه و ساختfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Structural and Construction Engineeringen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22065/jsce.2018.104878.1378
dc.subjectاندرکنش خاک-سازهfa_IR
dc.subjectگود عمیقfa_IR
dc.subjectپاسخ لرزه‌ایfa_IR
dc.subjectبرش پایهfa_IR
dc.subjectپریود مد اولfa_IR
dc.subjectساختمان مجاور گودfa_IR
dc.subjectمهندسی ژئوتکینکfa_IR
dc.titleمطالعه اندرکنش گودبرداری دائمی و ساختمان مجاور تحت زلزله (مطالعه موردی: رمپ قطار شهری و ساختمان همیاری شهرداری های کرمانشاه)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی - پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، دانشکده فنی مهندسی، دانشگاه رازی، کرمانشاه، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه رازی، کرمانشاه، ایرانfa_IR
dc.citation.volume6
dc.citation.issue3
dc.citation.spage57
dc.citation.epage70
nlai.contributor.orcid0000-0002-9909-7273


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد