نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorحسنوند, پویاfa_IR
dc.contributor.authorحسینی, مجتبیfa_IR
dc.contributor.authorسروقد مقدم, عبدالزضاfa_IR
dc.contributor.authorرسول آبادی, محمد حیدریfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T19:44:02Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T19:44:02Z
dc.date.available1399-07-08T19:44:02Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T19:44:02Z
dc.date.issued2018-05-22en_US
dc.date.issued1397-03-01fa_IR
dc.date.submitted2017-05-02en_US
dc.date.submitted1396-02-12fa_IR
dc.identifier.citationحسنوند, پویا, حسینی, مجتبی, سروقد مقدم, عبدالزضا, رسول آبادی, محمد حیدری. (1397). ارزیابی رفتار سیستم توام قاب خمشی و دیوار برشی بتنی نیمه مدفون تحت اثر بارگذاری انفجاری. نشریه مهندسی سازه و ساخت, 5(1), 55-70. doi: 10.22065/jsce.2017.83948.1162fa_IR
dc.identifier.issn2476-3977
dc.identifier.issn2538-2616
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22065/jsce.2017.83948.1162
dc.identifier.urihttp://www.jsce.ir/article_46851.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/73078
dc.description.abstractامروزه با گسترش حملات تروریستی به ساختمان‌ها در جهان، بررسی دقیق رفتار سازه‌ها تحت بارهای انفجاری یک ضرورت محسوب می‌شود. فشار ناشی از انفجار یکی از مخرب ترین بارهایی است که سازه ممکن است تجربه کند. با توجه به اینکه سازه‌های موجود به طور معمول بر اساس بارهای ثقلی و لرزه‌ای متعارف مورد طراحی قرار گرفته‌اند، نیاز است عملکرد این سازه‌ها تحت بارهای ناشی از انفجار مورد بررسی قرار گیرد. در این مقاله مطالعات عددی بر روی مدل‌های سازه‌ای 2 بعدی با تعداد طبقات 2 و 5 دارای سیستم توام قاب خمشی و دیوار برشی بتنی نیمه مدفون صورت گرفته است. سازه‌های مورد بررسی بر اساس دستورالعمل UFC 3-340-02 برای انفجار 1000 کیلوگرم TNT در فاصله 20 متری، در نرم افزار SAP 2000 طراحی و مورد تحلیل دینامیکی غیر خطی قرار گرفته‌اند. به منظور بارگذاری، مقادیر فشار مبنای انفجار حاصل از موج انفجار، بازتاب موج انفجار و فشارهای ناشی از آن محاسبه و همچنین پارامترهای موج انفجار در هوا شامل سرعت جبهه موج، زمان تناوب و طول موج انفجار نیز تعیین می‌گردد و نمودار فشار – زمان ناشی از انفجار ارائه می‌گردد. پس از آنالیز، مقادیر دوران مفاصل پلاستیک، نسبت شکل‌پذیری و بیشترین نیروی محوری، نیروی برشی و لنگر خمشی بوجود آمده در اعضا، همچنین بیشینه جابجایی، سرعت و شتاب مطلق تراز طبقه بام برای کلیه مدل‌ها مورد بررسی و مقایسه قرار می گیرد.fa_IR
dc.format.extent1670
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن مهندسی سازه ایرانfa_IR
dc.publisherIranian Society of Structrual Engineering (ISSE)en_US
dc.relation.ispartofنشریه مهندسی سازه و ساختfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Structural and Construction Engineeringen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22065/jsce.2017.83948.1162
dc.subjectانفجارfa_IR
dc.subjectسازه بتنیfa_IR
dc.subjectدیوار برشی بتنیfa_IR
dc.subjectقاب خمشیfa_IR
dc.subjectنیمه مدفونfa_IR
dc.subjectرفتار سازه ها در مقابل بارهای نامتعارفfa_IR
dc.titleارزیابی رفتار سیستم توام قاب خمشی و دیوار برشی بتنی نیمه مدفون تحت اثر بارگذاری انفجاریfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی - پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد مهندسی سازه‌های امن، مجتمع دانشگاهی آمایش و پدافند غیرعامل، دانشگاه صنعتی مالک اشتر، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار، دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه لرستان، لرستان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار، پژوهشگاه بین‌المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد مهندسی سازه‌های امن، مجتمع دانشگاهی آمایش و پدافند غیرعامل، دانشگاه صنعتی مالک اشتر، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume5
dc.citation.issue1
dc.citation.spage55
dc.citation.epage70


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد