نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorکوهدرق, مهدیfa_IR
dc.contributor.authorلطف‌اللهی یقین, محمدعلیfa_IR
dc.contributor.authorاتفاق, میرمحمدfa_IR
dc.contributor.authorمجتهدی, علیرضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T19:43:43Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T19:43:43Z
dc.date.available1399-07-08T19:43:43Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T19:43:43Z
dc.date.issued2016-02-20en_US
dc.date.issued1394-12-01fa_IR
dc.date.submitted2015-05-22en_US
dc.date.submitted1394-03-01fa_IR
dc.identifier.citationکوهدرق, مهدی, لطف‌اللهی یقین, محمدعلی, اتفاق, میرمحمد, مجتهدی, علیرضا. (1394). شناسایی عیوب لوله‌های حامل سیال با استفاده از روش ردگیری اندرکنش دینامیکی بار متحرک خارجی. نشریه مهندسی سازه و ساخت, 2(4), 76-89.fa_IR
dc.identifier.issn2476-3977
dc.identifier.issn2538-2616
dc.identifier.urihttp://www.jsce.ir/article_38633.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/72973
dc.description.abstract<em>لوله‌های حامل سیال در زمینه‌های مختلف از جمله صنایع پتروشیمی، نفت، گاز، خطوط انتقال در سازه‌های هیدرولیکی به کار گرفته می‌شود. در آسیب‌های ناشی از ارتعاش مخرب لوله‌هایی که اجزای یک نیروگاه یا دیگر تأسیسات صنعتی را به یکدیگر مرتبط می‌نمایند، یکی از دلایل اصلی در از بین رفتن زمان تولید، خرابی و درنهایت آتش‌سوزی در تأسیسات صنعتی به شمار می‌رود. بنابراین حصول به روشی به‌عنوان شناسایی خرابی در لوله‌های حامل سیال از ضرورت ویژه‌ای برخوردار است. هدف از انجام این پژوهش، ابتدا بررسی اثر جریان داخلی سیال بر مشخصه‌های ارتعاشی یک لوله در قالب روش‌های تئوری می‌باشد. سپس به‌منظور تحلیل ارتعاش اجباری لوله حامل سیال، اثر عبور بار متحرک خارجی مدنظر قرار می‌گیرد و در ادامه روشی برای شناسایی خرابی در لوله‌ها مبتنی بر روش الگوریتم فازی-ژنتیک پیشنهاد می‌گردد. در ابتدا، دستگاه معادلات دینامیکی سیستم یک لوله حامل سیال، همراه با بار متحرک خارجی که شامل برهم‌کنش سه‌گانه میان لوله و سیال و بار متحرک مدل‌سازی می‌شود و سپس بعد از حل معادله ارتعاشی سیستم، تاریخچه زمانی شتاب از نقطه میانی لوله برداشت می‌شود. سیگنال‌های به دست آمده شتاب، با استفاده از روش تبدیل فوریه از قلمرو زمان به قلمرو فرکانس انتقال داده می‌شوند که این فرکانس‌ها به‌عنوان ویژگی برای روشی جدید بر مبنای الگوریتمی فازی-ژنتیک برای یافتن آسیب در لوله دو سر مفصل مورد استفاده قرار می‌گیرد. روش معرفی‌شده قادر به شناسایی محل و میزان آسیب در لوله می‌باشد. این الگوریتم برای پیدا کردن مکان آسیب در طول لوله طراحی شده که قادر به یافتن مکان آسیب از روی الگوی تغییرات فرکانسی لوله بین حالت سالم و معیوب لوله است و برای پیدا کردن مقدار آسیب نیز از تغییرات کمی فرکانس بهره گرفته شده است.</em>fa_IR
dc.format.extent5383
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن مهندسی سازه ایرانfa_IR
dc.publisherIranian Society of Structrual Engineering (ISSE)en_US
dc.relation.ispartofنشریه مهندسی سازه و ساختfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Structural and Construction Engineeringen_US
dc.subjectشناسایی عیوبfa_IR
dc.subjectلوله‌های حامل سیالfa_IR
dc.subjectاندرکنش دینامیکیfa_IR
dc.subjectبار متحرکfa_IR
dc.titleشناسایی عیوب لوله‌های حامل سیال با استفاده از روش ردگیری اندرکنش دینامیکی بار متحرک خارجیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی - پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری مهندسی سازه‌های هیدرولیکی، دانشکده عمران، دانشگاه تبریزfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد، دانشکده عمران، دانشگاه تبریزfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، دانشکده مکانیک، دانشگاه تبریزfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، دانشکده عمران، دانشگاه تبریزfa_IR
dc.citation.volume2
dc.citation.issue4
dc.citation.spage76
dc.citation.epage89


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد