نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorلشکری, حسینfa_IR
dc.contributor.authorبراتعلی, مریمfa_IR
dc.contributor.authorسعادتمند, دکترزهرهfa_IR
dc.date.accessioned1399-10-19T15:15:54Zfa_IR
dc.date.accessioned2021-01-08T15:15:54Z
dc.date.available1399-10-19T15:15:54Zfa_IR
dc.date.available2021-01-08T15:15:54Z
dc.date.issued2020-06-21en_US
dc.date.issued1399-04-01fa_IR
dc.date.submitted2020-03-23en_US
dc.date.submitted1399-01-04fa_IR
dc.identifier.citationلشکری, حسین, براتعلی, مریم, سعادتمند, دکترزهره. (1399). شناسایی مولفه‌های الگوی برنامه درسی مبتنی بر هوش عاطفی با رویکرد تربیت مغز.. آموزش در علوم انتظامی, 27(29), 61-80.fa_IR
dc.identifier.issn2382-9613
dc.identifier.urihttp://tps.jrl.police.ir/article_95182.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/709302
dc.description.abstractهدف از پژوهش حاضر شناسایی مولفه‌های الگوی برنامه درسی مبتنی بر هوش عاطفی با رویکرد تربیت مغز بود. روش پژوهش کیفی و از نوع سنتزپژوهی بود. اولین محیط پژوهش متون مرجع در حوزه شناخت مناطق مغزی مرتبط با هوش عاطفی، تکنیک‌های تقویت مناطق مغزی شناسایی شده و همچنین تکنیک‌های رویکرد تربیت مغز و محیط پژوهشی دوم در پژوهش حاضر شامل صاحب‌نظران و متخصصین در زمینه عصب روانشناسی بود. نمونه آماری در گزینش اولیه 56 منبع و در گزینش دوم شامل 5 متخصص در حوزه عصب روانشناسی بود که به صورت هدفمند انتخاب شدند. روش جمع آوری اطلاعات کتابخانه ای بود و به روش فیش برداری انجام شد. به منظور تجزیه و تحلیل اطلاعات از تحلیل محتوای کلیدواژه محور و تحلیل مضمون استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد مناطق مغزی مرتبط با هوش عاطفی شامل سیستم لیمبیک، لوب گیجگاهی، لوب پیشانی، لوب آهیانه، تعامل ساقه مغز، تالاموس و قشر خلفی، و ساقه مغز می‌باشند. بر اساس نتایج این پژوهش، معلمان از طریق یادگیری الگوی برنامه درسی مبتنی بر هوش عاطفی بر اساس رویکرد تربیت مغز، می‌توانند گام‌های موثر در راستای ارتقاء هوش عاطفی محصلان بردارند.fa_IR
dc.format.extent366
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherمعاونت تربیت وآموزشfa_IR
dc.relation.ispartofآموزش در علوم انتظامیfa_IR
dc.subjectبرنامه درسیfa_IR
dc.subjectهوش عاطفیfa_IR
dc.subjectرویکرد تربیت مغزfa_IR
dc.titleشناسایی مولفه‌های الگوی برنامه درسی مبتنی بر هوش عاطفی با رویکرد تربیت مغز.fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری گروه برنامه ریزی درسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان)، اصفهان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه برنامه ریزی درسی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد اصفهان (خوراسگان)، اصفهان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه برنامه ریزی درسی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد اصفهان (خوراسگان)، اصفهان، ایرانfa_IR
dc.citation.volume27
dc.citation.issue29
dc.citation.spage61
dc.citation.epage80


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد