مرور دوره 19, شماره 4 بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 7 از 7
-
ارزشیابی بار شناختی و روش های نمره دهی آزمون های مبتنی بر نقشه مفهومی
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2020-12-21)هدف: یکی از روشهای نوین ارزشیابی که میتواند جایگزین روشهای سنتی ارزشیابی شود، آزمونهای مبتنی بر نقشه مفهومی است؛ لذا هدف پژوهش حاضر ارزشیابی بار شناختی و روشهای نمرهدهی این آزمونها بود. روش-شناسی: آزمودنیهای ...
-
آموزش مبتنی بر تجسم خلاقانه از منظر انواع دانش رهیافتی بر الزام تدریس هنر در مدارس
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2020-12-21)به منظور دستیابی به تعریف درست و تبیین آنچه امروز به عنوان دانش می شناسیم یکی از کوشش های انجام شده دسته بندی انواع دانش است. اما مشکل در این است که گاهی مبنای دسته بندی از خود آن مهم تر خواهد بود. هدف از نگارش این مقاله ...
-
بررسیِ رابطه ی معلم ارشدی با خودکارآمدیِ معلمانِ تازه کار
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2020-12-21)امروزه منتورینگ در اکثر سازمانها و همچنین آموزش و پرورشِ بسیاری از کشورها مرسوم میباشد. در کشور ما با وجود نبودِ نقش رسمیای تحتِ این عنوان، بسیاری از وظایف و کارکردهایِ منتور(معلمِ ارشد) توسطِ مدیر مدرسه و معلمانِ ...
-
تحلیل محتوای کتابهای فارسی دوره ابتدایی براساس شاخص های شورای عالی انقلاب فرهنگی
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2020-12-21)پژوهش حاضر با هدف تحلیل محتوای کتابهای فارسی بخوانیم دوره ابتدایی انجام شد. در اجرای این پژوهش از روش تحلیل محتوا استفاده شد. شاخص های شورای عالی انقلاب فرهنگی در قالب نظریه پارسونز به عنوان چارچوب نظری مورد استفاده قرار ...
-
سنتزپژوهی عوامل کلیدی موفقیت در آموزش و توسعه حرفه ای از طریق بازیوارسازی (گیمیفیکیشن): سنتزپژوهی بر مبنای مدل روبرتس
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2020-12-21)هدف پژوهش حاضر، شناسایی عوامل کلیدی موفقیّت در آموزش و توسعه حرفهای معلمان از طریق بازیوارسازی (گیمیفیکیشن) میباشد. پژوهش حاضر از لحاظ نوع داده کیفی و روش آن سنتز پژوهی است. عرصه پژوهش، پژوهشهای علمی معتبری هستند که ...
-
شناسایی ابعاد و مولفه های توسعه تفکر پژوهشی دانش آموزان در نظام آموزش عمومی ایران
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2020-12-21)پژوهش حاضر با هدف شناسایی ابعاد و مولفه های توسعه تفکر پژوهشی دانشآموزان در نظام آموزش عمومی انجام شد. روش پژوهش، کیفی و مبتنی بر نظریه ی داده بنیاد با رویکرد سیستماتیک، و جامعه آماری پژوهش شامل متخصصان حوزه ی تعلیم و ...
-
مدل یابی نقش میانجی احساس تنهایی در رابطه بین سبک های دلبستگی با وابستگی به شبکه های اجتماعی مجازی
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2020-12-21)هدف از انجام پژوهش حاضر مدلیابی نقش میانجی احساس تنهایی در رابطه بین سبکهای دلبستگی با وابستگی به شبکههای اجتماعی مجازی بود. در این مطالعه توصیفی- همبستگی، جامعه آماری کلیه دانشآموزان دختر مدارس دوره دوم متوسطه شهر ...



