نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمحمدی, محمدfa_IR
dc.contributor.authorخسروی, زهراfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T19:36:50Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T19:36:50Z
dc.date.available1399-07-08T19:36:50Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T19:36:50Z
dc.date.issued2019-08-23en_US
dc.date.issued1398-06-01fa_IR
dc.date.submitted2019-07-11en_US
dc.date.submitted1398-04-20fa_IR
dc.identifier.citationمحمدی, محمد, خسروی, زهرا. (1398). ارزیابی اثر ساختار مالکیت شرکت های خانوادگی بر پاداش هیات مدیره تحت تاثیر ارتباطات سیاسی در بورس اوراق بهادار تهران. چشم انداز حسابداری و مدیریت, 2(10), 88-103.fa_IR
dc.identifier.issn2645-4572
dc.identifier.urihttp://www.jamv.ir/article_91275.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/70500
dc.description.abstractهدف: هدف اصلی این پژوهش آزمون رابطه میان شرکت‌های خانوادگی و پاداش هیات مدیره تحت تاثیر ارتباطات سیاسی در بازار بورس اوراق بهادار تهران می‌باشد. از آن جایی که ساختار مالکیت خانوادگی، ساختار تصمیم گیری است که توقع کسب سود و افزایش ثروت در اولویت قرار ندارد. چنانچه اعضای خانواده به عنوان عضو هیأت مدیره انتخاب شوند، عملکرد شرکت بهتر از حالتی است که اعضای غیر خانواده عضو هیأت مدیره باشند زیرا پاداش کمتری دریافت می کنند و کمتر به طرحهای انگیزشی واکنش نشان می دهند و بیشتر به دنبال ایجاد ارزش در شرکت هستند. <br /> روش شناسی: در این پژوهش، تاثیر ارتباطات سیاسی بر رابطه میان شرکت های خانوادگی و پاداش هیات مدیره برای نمونه ای متشکل از 90 شرکت پذیرفته شده در بازار بورس اوراق بهادار تهران و طی قلمرو زمانی سال های 1390 تا 1396 مورد بررسی قرار می گیرد. روش آماری مورد استفاده برای آزمون فرضیه های پژوهش نیز روش داده های تابلویی (پنل دیتا) می باشد.<br /> یافته ها: نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل آماری فرضیه‌های پژوهش نشان می‌دهد که مطابق پژوهش های پیشین، میان شرکت های خانوادگی و پاداش هیات مدیره رابطه ی معناداری وجود دارد. همچنین مالکیت نهادی و بیشتر بودن سهام اعضای خانوادگی در شرکت تاثیر معناداری بر رابطه مذکور دارد. در نهایت، نتایج پژوهش حاکی از آن است که ارتباطات سیاسی تاثیر معناداری بر رابطه میان شرکت های خانوادگی و پاداش هیات مدیره دارد.fa_IR
dc.format.extent513
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.relation.ispartofچشم انداز حسابداری و مدیریتfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Accounting and Management Visionen_US
dc.subjectارتباطات سیاسیfa_IR
dc.subjectشرکت‌های خانوادگیfa_IR
dc.subjectپاداش هیات مدیرهfa_IR
dc.subjectبورس اوراق بهادار تهرانfa_IR
dc.titleارزیابی اثر ساختار مالکیت شرکت های خانوادگی بر پاداش هیات مدیره تحت تاثیر ارتباطات سیاسی در بورس اوراق بهادار تهرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد مبارکه، اصفهان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentمربی گروه حسابداری، واحد شهرقدس، دانشگاه آزاد اسلامی، شهرقدس، ایرانfa_IR
dc.citation.volume2
dc.citation.issue10
dc.citation.spage88
dc.citation.epage103


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد