نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorزینالی, اکبرfa_IR
dc.contributor.authorآقابیگی, مهدیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T19:36:50Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T19:36:50Z
dc.date.available1399-07-08T19:36:50Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T19:36:50Z
dc.date.issued2019-08-23en_US
dc.date.issued1398-06-01fa_IR
dc.date.submitted2019-07-10en_US
dc.date.submitted1398-04-19fa_IR
dc.identifier.citationزینالی, اکبر, آقابیگی, مهدی. (1398). بررسی ارتباط بین اعتماد به نفس کاذب مدیرعامل با بازده شرکت و مدیریت سود در شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران. چشم انداز حسابداری و مدیریت, 2(10), 67-87.fa_IR
dc.identifier.issn2645-4572
dc.identifier.urihttp://www.jamv.ir/article_91187.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/70499
dc.description.abstractمدیریت سود هنگامی رخ می‌دهد که مدیران از قضاوت‌های شخصی خود در گزارشگری مالی استفاده کنند. اعتماد به نفس کاذب مدیرعامل می تواند بازده شرکت را تحت تاثیر قرار داده و بر مدیریت سود نیز اثرگذار باشد. پژوهش حاضر به بررسی بررسی ارتباط بین اعتماد به نفس کاذب مدیرعامل با بازده شرکت و مدیریت سود در شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران می‌پردازد و از لحاظ هدف، کاربردی بوده و از بعد روش‌شناسی همبستگی از نوع علّی (پس رویدادی) می‌باشد. جامعه آماری پژوهش، کلیه شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران بوده و با استفاده از روش نمونه‌گیری حذف سیستماتیک، 135 شرکت به عنوان نمونه پژوهش انتخاب و در دوره‌ی زمانی 6 ساله بین سال‌های 1391 تا 1396 مورد تحقیق قرار گرفتند. برای آزمون فرضیه‌های پژوهش از نرم‌افزار Eviews نسخه 10 و از رگرسیون چندگانه با الگوی داده‌های تابلویی استفاده شده است. نتایج حاصل از پژوهش نشان می‌دهد بین اعتماد به نفس کاذب مدیرعامل و بازده شرکت ارتباط مستقیم و معنادار وجود دارد. همچنین، بین اعتماد به نفس کاذب مدیرعامل و مدیریت سود مبتنی بر اقلام تعهدی ارتباط مستقیم و معنادار وجود دارد.fa_IR
dc.format.extent544
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.relation.ispartofچشم انداز حسابداری و مدیریتfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Accounting and Management Visionen_US
dc.subjectاعتماد به نفس کاذب مدیرعاملfa_IR
dc.subjectبازده شرکتfa_IR
dc.subjectمدیریت سودfa_IR
dc.titleبررسی ارتباط بین اعتماد به نفس کاذب مدیرعامل با بازده شرکت و مدیریت سود در شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد مدیریت مالی، واحد مراغه، دانشگاه آزاد اسلامی، مراغه، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه حسابداری، واحد ملکان، دانشگاه آزاد اسلامی، ملکان، ایرانfa_IR
dc.citation.volume2
dc.citation.issue10
dc.citation.spage67
dc.citation.epage87


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد