نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorصائب نیا, سمیهfa_IR
dc.contributor.authorافشاری, رقیهfa_IR
dc.contributor.authorفرخی نمین, شهلاfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T19:36:46Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T19:36:46Z
dc.date.available1399-07-08T19:36:46Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T19:36:46Z
dc.date.issued2019-05-22en_US
dc.date.issued1398-03-01fa_IR
dc.date.submitted2019-05-23en_US
dc.date.submitted1398-03-02fa_IR
dc.identifier.citationصائب نیا, سمیه, افشاری, رقیه, فرخی نمین, شهلا. (1398). بررسی تأثیر بازاریابی رابطه‌مند بر قدردانی از مشتریان و مزیت رقابتی در نمایندگی‌های سایپا شهر اردبیل. چشم انداز حسابداری و مدیریت, 2(7), 66-81.fa_IR
dc.identifier.issn2645-4572
dc.identifier.urihttp://www.jamv.ir/article_88605.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/70477
dc.description.abstractبا توجه به اهمیت مشتری در صنعت خودرو، حفظ و تقویت وفاداری مشتریان و عوامل مؤثر بر آن یکی از دغدغه‌هایی حفظ و توسعه جایگاه خویش در بازار هست. به این منظور یکی از راهکارهای شناخته‌شده تحت عنوان بازاریابی رابطه‌مند است که مشتریان ناراضی را با تقویت قدردانی در بین آنان، محدود کرده و بدین‌وسیله باعث فزونی مشتریان وفادار می‌گردد. لذا هدف اصلی این پژوهش بررسی تأثیر بازاریابی رابطه‌مند بر قدردانی از مشتری و مزیت رقابتی است در این پژوهش تأثیر ابعاد بازاریابی رابطه‌مند از قبیل اعتماد، تعهد، ارتباطات، ارزش‌های مشترک، همدلی، رضایت مشتریان بر قدردانی از مشتری و مزیت رقابتی بررسی‌شده است. پژوهش حاضر از منظر هدف، کاربردی و ازلحاظ روش گردآوری داده توصیفی و از نوع همبستگی است. مشتریان نمایندگی‌های سایپا در استان اردبیل جامعه آماری پژوهش را تشکیل می‌دهند. حجم نمونه 448 نفر پیش‌بینی‌شده که به این منظور از روش نمونه‌گیری تصادفی ساده استفاده‌شده است. ابزار گردآوری داده‌ها، پرسشنامه است. برای تجزیه‌وتحلیل داده‌ها از مدل‌سازی معادلات ساختاری و رگرسیون استفاده‌شده است. یافته‌های تحقیق نشان داد که بازاریابی رابطه‌مند و ابعاد آن بر قدردانی از مشتری و مزیت رقابتی تأثیر مثبت و معناداری دارد؛ که این نگرش مثبت می‌تواند مشتریان را به ادامه فعالیت بیشتر با نمایندگی‌ها ترغیب نماید.fa_IR
dc.format.extent444
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.relation.ispartofچشم انداز حسابداری و مدیریتfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Accounting and Management Visionen_US
dc.subjectابعاد بازاریابی رابطه‌مندfa_IR
dc.subjectبازاریابی رابطه مندfa_IR
dc.subjectقدردانی از مشتریfa_IR
dc.subjectمزیت رقابتیfa_IR
dc.titleبررسی تأثیر بازاریابی رابطه‌مند بر قدردانی از مشتریان و مزیت رقابتی در نمایندگی‌های سایپا شهر اردبیلfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentگروه مدیریت موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی- غیر دولتی نوین، ایران، اردبیلfa_IR
dc.contributor.departmentگروه مدیریت موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی- غیر دولتی نوین، اردبیل، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه مدیریت موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی- غیر دولتی نوین، اردبیل، ایرانfa_IR
dc.citation.volume2
dc.citation.issue7
dc.citation.spage66
dc.citation.epage81


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد