نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorزهرا اجاق, حمید عبداللهیان -fa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T19:35:48Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T19:35:48Z
dc.date.available1399-07-08T19:35:48Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T19:35:48Z
dc.date.issued2014-02-20en_US
dc.date.issued1392-12-01fa_IR
dc.date.submitted2013-12-25en_US
dc.date.submitted1392-10-04fa_IR
dc.identifier.citationزهرا اجاق, حمید عبداللهیان -. (1392). فراخواندن مخاطبان از سوی متون علمی عمومی. فصلنامه مطالعات فرهنگ - ارتباطات, 14(24), 7-25.fa_IR
dc.identifier.issn2008-8760
dc.identifier.issn2538-2632
dc.identifier.urihttp://www.jccs.ir/article_4835.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/70120
dc.description.abstract<em>این مقاله به مسئلة عمومی کردن علم در مجله‌های علمی عمومی ایرانی می‌‌پردازد. با آنکه مدت زیادی است این قبیل مجله‌ها در ایران منتشر می‌شوند اما هنوز به‌عنوان مقوله‌ای ارتباطاتی در این حوزه مورد مطالعه واقع نشده‌اند. مقالة حاضر با توجه به نقش مجله‌های مذکور در انتشار اطلاعات و درک علمی در حوزة عمومی بر زبان به‌کاررفته در تولید متون علمی عمومی ایرانی، تمرکز و معیارهایی را برای مناسب کردن زبان این مجله‌ها در راستای افزایش درک عامه از علم شناسایی کرده است. برای دستیابی به این معیارها، از محتوای نظری دو نظریة کنشگر ـ شبکه و علم تعاملی استفاده شده و هفت معیار به دایرة شناخت درآمده است. اهمیت شناخت این معیارها در آن است که ابزاری را برای کاربرد در مجله‌های علمی عمومی به‌منظور ارائة روش‌های ارتباطات مؤثّر محتواهای علمی با عموم فراهم می‌کند. در این مقاله با توضیح معیارهای زبان ایده‌آل یا نگارش متون علمی عمومی، روش برقراری ارتباطات عمومی علم مؤثّر توضیح داده شده تا این معیارها از وضعیت انتزاعی بیرون آمده و عملیاتی و اجرایی شوند.</em>fa_IR
dc.format.extent186
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherپژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطاتfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه مطالعات فرهنگ - ارتباطاتfa_IR
dc.subjectارتباطات عمومی علمfa_IR
dc.subjectدرک عامه از علمfa_IR
dc.subjectمجله‌های علمی عمومی ایرانیfa_IR
dc.subjectعلم تعاملیfa_IR
dc.subjectنظریة کنشگر ـ شبکهfa_IR
dc.titleفراخواندن مخاطبان از سوی متون علمی عمومیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار علوم ارتباطات دانشگاه تهران - دانشجوی دکتری علوم ارتباطات دانشگاه تهرانfa_IR
dc.citation.volume14
dc.citation.issue24
dc.citation.spage7
dc.citation.epage25


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد