نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorعباسی مقدم, مصطفیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T19:35:41Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T19:35:41Z
dc.date.available1399-07-08T19:35:41Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T19:35:41Z
dc.date.issued2012-08-22en_US
dc.date.issued1391-06-01fa_IR
dc.date.submitted2012-08-26en_US
dc.date.submitted1391-06-05fa_IR
dc.identifier.citationعباسی مقدم, مصطفی. (1391). مقایسة شیوه های ارتباطی و تبلیغی چهره های قرآنی با روش‌های تبلیغ امروزین. فصلنامه مطالعات فرهنگ - ارتباطات, 13(18), 113-144.fa_IR
dc.identifier.issn2008-8760
dc.identifier.issn2538-2632
dc.identifier.urihttp://www.jccs.ir/article_3374.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/70079
dc.description.abstractامروزه ارتباطات و تبلیغات مهم‌ترین بستر انتقال و ترویج فکر، فرهنگ، ارزش‌ها و هرگونه پیام به دیگران است و همة مذاهب، مکاتب و ملل از رهگذر رسانه‌های گوناگون، سعی در تبلیغ همه‌جانبه مرام خویش دارند. در روزگار کنونی تقابل نظام سلطه جهانی با فرهنگ حق‌محور و توحیدی اسلام بیش از هر زمان تبلور یافته و صف مؤمنان و مستکبران را به روشنی جدا ساخته است. آیات حیات‌بخش قرآن به‌عنوان تکیه‌گاه جبهة توحیدی، مشحون از روش‌ها و تجربه‌های دعوت و ترویج انبیا و اولیاست و آبشخور جبهة استکباری، کیدها و مکرهای شیطانی است. در مقال، حاضر، با تکیه بر روش استناد به متون و دیدگاه‌ها، ضمن مرور و مقایسة روش‌های تبلیغی دو جبهه روشن می‌شود که مهم‌ترین ویژگی روش‌های تبلیغ قرآنی در مقام اجرا، پایبندی به ارزش‌ها و حقایق و جامع‌نگری و توجه به همة ابعاد حیات انسانی و پیشتازی اسوه‌ها در عمل و در عرصة دستاوردها، تأثیر پایدار و شورآفرینی و ایمان‌زایی است، در حالی که روش‌های تبلیغ سیاسی، اقتصادی و اجتماعی، در جهان امروز به خاطر عدم پایبندی به حق و حقیقت، عدم انطباق قول و فعل، معنویت‌گریزی و استفاده از وسایل مشروع و نامشروع ـ علی‌رغم توانایی ایجاد هیجان‌ها و انگیزش‌های زودگذر وجریان‌سازی مقطعی ـ قادر به تأثیرگذاری درازمدت و ایمان‌آفرینی و ایجاد امید پایدار به سعادت و فلاح در انسان‌ها نیستند.fa_IR
dc.format.extent329
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherپژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطاتfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه مطالعات فرهنگ - ارتباطاتfa_IR
dc.subjectروش تبلیغfa_IR
dc.subjectارتباطfa_IR
dc.subjectپروپاگانداfa_IR
dc.subjectتبلیغ قرآنیfa_IR
dc.subjectتبلیغات جهانیfa_IR
dc.titleمقایسة شیوه های ارتباطی و تبلیغی چهره های قرآنی با روش‌های تبلیغ امروزینfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه علوم قرآن و حدیث دانشگاه کاشانfa_IR
dc.citation.volume13
dc.citation.issue18
dc.citation.spage113
dc.citation.epage144


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد