مرور دوره 20, شماره 47 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 9 از 9
-
روزنامهنگاری صلح و ارزشهای خبری آن در ایران؛ نحوه انعکاس اخبار حمله نیروهای ائتلاف به عراق در 6 روزنامه سراسری کشور (کیهان، رسالت، اطلاعات، همشهری، اعتماد و یاسنو)
(پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات, 2019-09-23)پژوهش پیشرو به روزنامهنگاری صلح، که مفهومی به نسبت تازه در ادبیات روزنامهنگاری جهان محسوب میشود، میپردازد. هدف اصلی این پژوهش کمک به تبیین و ارتقای سطح ادبیات موضوعی روزنامهنگاری صلح است. در این میان، به تبیین شاخصها ...
-
مطالعه رابطه بین سرمایه اجتماعی و مدارای اجتماعی (مورد مطالعه: شهروندان 15 تا 44 سال استان مازندران)
(پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات, 2019-09-23)مدارای اجتماعی با توجه به حضور انسانهایی با فرهنگ، هویت، تفکر و ارزشهای متفاوت در عرصههای مختلف اجتماعی میتواند عاملی اثرگذار در افزایش تعامل و ارتباط اجتماعی افراد جامعه باشد. مطالعۀ مدارایاجتماعی در کاهش تنشها و ...
-
مفهوم فرهنگ و نسبت آن با خیر اعلا در فلسفة کانت
(پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات, 2019-09-23)کانت بحث فرهنگ را معطوف به خیر اعلای انسان که بیانگر کمال مطلوب انسان در جمع میان فضیلت و سعادت است و غایت نهایی او به شمار میرود، طرح کرده است. وی که پیش از این در نقد دوم مفهومی انتزاعی و ایدهآل از خیر اعلا عرضه داشته ...
-
اصول اخلاق حرفهای مجریگری در صداوسیما
(پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات, 2019-09-23)مجری از یک سو خواهان موفقیت حرفهای و کسب رضایت مدیران و جذب مخاطب است و از سوی دیگر موفقیت حرفهای او، مرهون چگونگی رفتار ارتباطی و تعامل اخلاقمدار او با محیط درونی و بیرونی رسانه خواهد بود. موضوع اخلاق حرفهای مجری از ...
-
تأثیر فیلمهای هنری و غیر هنری بر هوش و عملکرد تحصیلی درس علوم اجتماعی دانشآموزان مقطع متوسطه
(پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات, 2019-09-23)هدف پژوهش پیشرو تأثیر نوع فیلم(هنری و غیر هنری) بر هوش و عملکرد تحصیلی درس علوم اجتماعی دانشآموزان مقطع متوسطه است. جامعه آماری این پژوهش کلیه دانشآموزان پسر دبیرستان شهر سنندج است که با استفاده از نمونهگیری در دسترس ...
-
فهم دلالتهای سیاستی قوانین و مقررات رسانههای پخش گسترده در ایران
(پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات, 2019-09-23)هدف این مقاله کشف دلالتهای سیاستی مربوط به رسانههای پخش گسترده در ایران از زمان انقلاب تاکنون است. سیاست رسانههای پخش گسترده زیرمجموعهای از سیاست رسانهها در معنای موسع آن است و سیاست عمومی چتر مفهومی این حوزه محسوب ...
-
تجربه زیسته فرهنگ سیاسی دانشجویان در شبکههای اجتماعی
(پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات, 2019-09-23)پژوهش پیشرو از نظر اهداف کاربردی، از نظر ماهیت و نوع مطالعه در زمره پژوهشهای کیفی و در زمره مطالعات تفسیری است که با بهرهگیری از راهبرد پژوهش پدیدارشناسی «وان مانن» در صدد تبیین و تفسیر جوهره تجربه زیسته فرهنگ سیاسی ...
-
ارزیابی کیفیت شش «بازیجدی» تولید شده در ایران
(پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات, 2019-09-23)در دو دهه اخیر همزمان با رشد کمی «بازیهای جدی»، کیفیت آنها نیز مورد توجه پژوهشگران، طراحان، تولیدکنندگان، مخاطبان، معلمان و مدیران آموزشی بوده است. کیفیت این بازیها علاوهبر داستان، گرافیک و فناوری به رعایت اصول آموزشی ...
-
تأمین مالی جمعی تولیدات بلند سینمایی در ایران؛ موانع، ظرفیتها و الزامات
(پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات, 2019-09-23)تحقیق پیشرو با هدف امکانسنجی شیوة نوین تأمین مالی جمعی در سینمای ایران و شناخت الزامات، موانع و ظرفیتها برای تحقق آن شکل گرفت. برای تحقق هدف تحقیق از بین متولیان سینما در کشور، براساس قاعده اشباع نظری و بهواسطه نمونهگیری ...



