مرور دوره 17, شماره 36 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 6 از 6
-
هویت جنسی جوانان در رمانهای عامهپسند اینترنتی؛ مطالعه رمانهای برگزیده سایت «نودهشتیا»
(پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات, 2017-02-19)رمانهای عامه پسند اینترنتی یکی از نمودهای تولید محتوا در فضای مجازی است که الگوی در حال تحول استفاده از اینترنت در ایران را از مصرف یکسویة محتوای سایتها و رسانههای اجتماعی به سوی تولید محتواهای گوناگون، نشان میدهد. ...
-
تحول بازنمایی دیگری در انیمیشنهای برنده جایزه اسکار
(پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات, 2017-02-19)این مقاله با استفاده از روش نشانهشناسی سه سطحی بارت به تحلیل ده انیمیشنی که در ده سال (2014-2005) موفق به کسب جایزة اسکار شدهاند، از نظر چگونگی بازنمایی«دیگری» و دلالتهای ایدئولوژیکی که در مورد آن وجود دارد، میپردازد. ...
-
واکنش نظام مالکیت فکری امریکا در برابر احتکار اختراعات: مطالعه موردی پرونده ایبی
(پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات, 2017-02-19)ببابا توجه به ماهیت اختراعات که به راحتی مورد استفاده غیرمجاز قرار میگیرند باید به دنبال شناسایی سوءاستفادههایی که ممکن است از این حقوق صورت گیرد و مقابله با آنها بود. یکی از موارد سوءاستفاده از حق اختراع که در ...
-
الزامات طراحی و راهاندازی شبکه اجتماعی مجازی اختصاصی برای نخبگان ایرانی
(پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات, 2017-02-19)هدف اصلی این پژوهش شناسایی نیازها، چالشها و عوامل اصلی اثرگذار بر شکلگیری شبکه اجتماعی نخبگان ایران است. در این پژوهش تلاش شده است تا نشان داده شود که مهمترین عوامل اثرگذار بر انسجام، توسعه و پایداری شبکه اجتماعی مجازی ...
-
عوامل رافع مسئولیت مدنی رسانههای جمعی در نظام حقوقی ایران
(پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات, 2017-02-19)علل رافع مسئولیت، شرایطی است که در آن شرایط، واردکننده زیان، مسئول جبران خسارت نیست. این شرایط در مسئولیت مدنی به دفاع مشروع، حکم قانون یا مقام صالح، غرور، اجبار یا اکراه و اضطرار تقسیمبندی شده است. قوه قاهره از حوادثی ...
-
کارکرد فرهنگی آگهیهای تجاری مرتبط با زنان در روزنامه اطلاعات (1305-1320)
(پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات, 2017-02-19)آگهیهای تجاری، بهمثابه عناصر فرهنگی، حامل پیامهای اجتماعی و فرهنگی بوده و تأثیر انکارناپذیری در برداشتها، ادراکها و رفتارهای فرهنگی مصرف کنندگان برجای میگذارند. هدف مقالۀ پیشرو، بررسی کارکرد فرهنگی آگهیهای تجاری ...



