مرور دوره 16, شماره 30 بر اساس عنوان

  • از تصویر‏آفرینی قرآنی تا تصویر‏سازی سینمایی؛ پژوهشی در امکان رسانه دینی 

    بزرگ, حوریه؛ امامی, سیدمجید (پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات, 2015-08-23)
    با ظهور عصر غلبة تصویر و بصر، سینما با قابلیت منحصر به فرد تبدیل واقعیت عینی به‌تصویر متحرک روز به روز گسترش یافته و مخاطبان زیادی را به‏سوی خود جذب کرد. در این میان، اقتضائات و محدودیت‌های فناورانه تصویر سینمایی اندیشمندان ...

  • بازنمایی دین در فیلم‌نامه‌های اولین جشنواره فیلم دینی رویش 

    بخشی, حامد؛ ایازی, فاطمه‌السادات (پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات, 2015-08-23)
    مسئله اصلی مقاله حاضر میزان و نوع بازنمایی دین در فیلم‌نامه‌های سینمایی ارسالی به اولین جشنواره فیلم دینی رویش است. برای این منظور، با توجه به تعاریف مختلفی که از دین صورت گرفته بود، تعریف برون‌دینی لئوبا با قدری تغییر ...

  • زنانگی و مردانگی در جامعه افغانستان:‌ تحلیل گفتمان فیلم سنگ صبور 

    بشیر, حسن؛ حسینی, سیدباقر (پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات, 2015-08-23)
    آیا فیلم«سنگ صبور» بیان‌کننده ماهیت واقعی زندگی زناشویی جامعه افغانستان است؟ برای جواب به این سؤال و اینکه آیا شخصیت‌ها و کارکردهای زن و مرد در این فیلم، نشان‏دهنده فرهنگ مردان و زنان افغانی هست یا خیر؛ مفاهیم تشکیل دهندة ...

  • شناسایی مؤلفه‌های ترغیب‌کننده مخاطب برای رفتن به سینما در تهران و ارائه مدل بر اساس روش آمیخته 

    ضامنی, داود؛ ابراهیم‌زاده دستجردی, رضا (پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات, 2015-08-23)
    هدف این تحقیق شناسایی مؤلفه‌های ترغیب‌ مخاطب بزرگسال برای رفتن به سینما و ارائه مدلی بر مبنای روش آمیخته اکتشافی است. روش تحقیق بر اساس الگوی کرسول در دو بخش کیفی و کمّی تنظیم شده است. در بخش کیفی از روش پدیدارشناسی و در ...

  • مهم‌ترین ویژگی‌های افسانه‌های پهلوانی ایرانی 

    ذوالفقاری, حسن؛ باقری, بهادر (پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات, 2015-08-23)
    افسانه قصّه‌ای است حاوی سرگذشت یا رویدادی خیالی از زندگی انسان‌ها، حیوانات، پرندگان یا موجودات وهمی چون دیو، پری، غول و اژدها که با رمز و رازها و گاه مقاصدی اخلاقی و آموزشی توأم است و نگارش آن بیشتر به‌ قصد سرگرمی و تفریح ...