• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهشنامه حمل و نقل
    • دوره 15, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهشنامه حمل و نقل
    • دوره 15, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    مطالعه‌ی آزمایشگاهی تأثیر سرباره‌ی مس بر خواص مخلوط‌های آسفالتی بازیافتی سرد درجا با قیرهای امولسیونی

    (ندگان)پدیدآور
    وامق, مصطفیروح‌الامینی, حامدموسوی رق آبادی, سیداحمد
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    875.4کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
     امروزه فناوری بازیافت در اکثر شاخه­های علوم ازجمله روسازی استفاده می‌شود. افزایش هزینه­های ساخت و نگهداری راه، مشکلات تهیه مواد اولیه مرغوب، کمبود منابع مالی از سوی دیگر حجم بالای تخریب و نوسازی ساختمان‌ها و راه‌ها باعث به وجود آمدن میزان قابل‌توجه ضایعات شده که این مواد ضایعاتی یکی از عوامل اصلی آلودگی محیط‌زیست بوده و از طرفی ذخیره و دپوی آن‌ها سطح قابل‌توجهی از زمین‌های باارزش را اشغال می‌کند و همچنین نیاز برای ترمیم و نگهداری راه باعث شده است که بازیافت آسفالت به‌طورجدی در دستور کار سازمان­های زیربط قرار می­گیرد.ازآنجایی‌که تحقیقات محدودی درزمینهٔ تأثیر افزودنی‌ها بر خواص آسفالت‌های بازیافتی در دنیا انجام‌شده است، ضرورت پژوهش بیشتر در زمینه تأثیر افزودنی‌ها بر خواص مخلوط‌های بازیافتی به چشم می‌خورد؛ در این پژوهش، کاربرد سرباره­ مس به‌عنوانمصالح سنگی جدید جهت اصلاح دانه­بندی مخلوط بازیافتی آسفالت سرد طبق مشخصات فنی اجرایی این نوع آسفالت مورد ارزیابی قرار گرفت است. برای این منظور از مصالح خرده آسفالت با سرباره مس و مصالح آهکی با مقادیر 15 و 25 درصد وزنی مصالح و قیر امولسیونی آنیونی و کاتیونی مورداستفاده قرارگرفته است. تأثیرهرکدام از افزودنی­های سنگ‌دانه­ایبرخواص مخلوط‌هایبازیافتیبه‌وسیله آزمایشاستقامتمارشال،آزمایش دوام،آزمایشمدولبرجهندگیوآزمایش تغییر شکلدائمموردبررسیقرار گرفت. نتایجآزمایش‌هانشاندادکهافزودن سر­باره مس منجر به بهبود مقاومت آسفالت سرد در برابر تغییر شکل دائم (تا 60 درصد)، استقامت مارشال (تا 23 درصد) و افزایش مدول برجهندگی (تا 27 درصد) می‌شود. نمونه‌های ساخته‌شده با قیر امولسیونی آنیونی عملکرد بهتری (از 9 تا 38 درصد) نسبت به نمونه‌های ساخته‌شده با قیر کاتیونی دارد.
    کلید واژگان
    بازیافت سرد درجا
    سرباره مس
    خرده آسفالت بازیافتی
    تغییرشکل دائم
    مدول برجهندگی

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2018-12-22
    1397-10-01
    ناشر
    مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکترا، دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران
    دانشجوی دکترا، دانشکده مهندسی عمران و محیط زیست، دانشگاه تربیت مدرس، تهران
    کارشناسی ارشد، دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران

    شاپا
    1735-3459
    2008-3351
    URI
    http://www.trijournal.ir/article_120467.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/698812

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب